رییس-جمهور-راه-من،-راه-میرویس-نیکه-است

رییس جمهور غنی در دیدار با بزرگان، متنفذین، علمای کرام، دهاقین، نمایندگان سکتور خصوصی و نمایندگان ورثۀ شهدا و معلولین ولایت زابل گفت که زابل نام بسیار بلند دارد و راه من، راه میرویس نیکه است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جریان سفرش به ولایت زابل با بزرگان، متنفذین، علمای کرام، دهاقین، نمایندگان سکتور خصوصی و نمایندگان ورثۀ شهدا و معلولین آن ولایت دیدار کرد.

آنان پیشنهادات و خواست های شان را در رابطه به تامین امنیت، توجه به صحت، احداث سرک ها، حل مشکل بیکاری، چراگاه های کوچیان، اعمار مدرسه دینی، تخصیص بودجه برای علما، اعمار سردخانه ها و بازاریابی برای میوه‌جات تازه و سبزیجات، با رئیس جمهور شریک ساختند.

رییس جمهور غنی در این دیدار گفت که زابل نام بسیار بلند دارد و راه من، راه میرویس نیکه است. وی خطاب به آنان افزود که شما لیست از جوانان تحصیل‌کرده تان را ترتیب نمایید و ما در خصوص استخدام کادرهای زابل هیأت مشخص را تعیین خواهیم کرد تا از کادرهای متذکره امتحان اخذ گردد و شامل وظیفه شوند.

وی خاطرنشان کرد که خط رن وی میدان هوایی زابل احداث خواهد شد و امکانات ولایت درجه دوم برای تان فراهم می گردد و به منظور اعمار بند توری، به وزارت آب و انرژی هدایت خواهم داد.

آقای غنی به مسئولین وزارت زراعت بخاطر عصری سازی و میکانیزه کردن زراعت ولایت زابل، هدایت عاجل داد.

اشرف غنی تصریح کرد که وزارت انکشاف دهات ۷۴ باب مکتب را اعمار و برنامه میثاق شهروندی را به تمام ولسوالی های ولایت زابل توسعه خواهد داد.

در همین حال، رییس جمهور غنی در دیدار با استادان پوهنتون زابل، معلمین، جوانان و شماری از نمایندگان نهادهای مدنی این ولایت نیز گفته است که پوهنتون زابل بنام میرویس نیکه  نام‌گذاری خواهد شد.

این درحالی است که بزرگان و متنفذین ولایت قندهار کلید خانه های احمدشاه بابا و میرویس نیکه را به رئیس‌جمهور غنی سپردند و دستار عزت را بر سر وی گذاشتند.

رییس جمهور: راه من، راه میرویس نیکه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد