رییس-جمهور-روند-ثبت-نام-رای-دهندگان-را-آغاز-کرد

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور، امروز شنبه(۲۵ حمل) رسماً در پروسۀ ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان برای انتخابات ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی ثبت‌نام کرد و افزود که امروز را به‌فال نیک می‌گیریم زیرا یک گام بزرگ برای عملی‌شدن قانون انتخابات و فرمایش قانون اساسی برداشته‌شده است.

به گزارش افغان نیوز: رئیس‌جمهور غنی در این مراسم که رهبری و اعضای کابینه حکومت نیز حضور داشتند گفت: امروز را به‌فال نیک می‌گیریم زیرا یک گام بزرگ برای عملی‌شدن قانون انتخابات و فرمایش قانون اساسی برداشته‌شده است.

وی افزود که حق رای‌دهی و حق انتخاب‌شدن از خصوصیات بارز یک نظام مردم‌سالار است و حکومت برای برگزاری انتخابات، نیت، اراده و تعهد واضح دارد.

رئیس‌جمهور کشور گفت که تا اکنون با هیچ‌یک از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات به تنهایی ندیده‌ام، بلکه با حضور شرکای بین‌المللی که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز حضور داشته‌است در مورد موضوعات مهم بحث داشتیم، زیرا من به‌استقلالیت کمیسیون احترام دارم.

وی بار دیگر تأکید ورزید که باید مسوولین ملکی و نظامی نیز به استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات ارج‌گزارند و هیچ‌نوع مداخله در امور کمیسیون مستقل انتخابات، قابل قبول نمی‌باشد.

رئیس‌جمهورمحمداشرف غنی از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا با بی‌طرفی و حفظ ایمان‌داری وظیفۀ خویش را انجام‌دهد، زیرا به گفتۀ او، این کمیسیون ملی است و به همه مردم کشور تعلق داشته و نیز مسوول می‌باشد.

وی با قدردانی از نقش رسانه‌ها در پروسه‌های ملی، از نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و جامعۀ جهانی خواست که انتخابات آینده را نظارت همه‌جانبه نمایند. موصوف علاوه کرد که کمیسیون انتخابات، ترتیبات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را در سال آینده، روی‌دست گرفته و نیز خواهان نظارت جدی بر آن گردید.

رئیس‌جمهور از تلاش‌های کمیسیون مستقل انتخابات، سکتور امنیتی، ریاست ثبت و احوال نفوس، ارگان‌های محلی و سایر بخش‌ها بخاطر زمینه‌سازی آغاز پروسۀ ثبت‌نام در سراسر کشور، قدردانی نمود.

رئیس‌جمهور غنی از شورای‌ ملی خواست تا در آستانۀ ورود به‌فصل جدید همانند حکومت، کارآمدی شان را با ملت شریک‌سازند و نیز از کسانی‌که نامزد انتخابات آینده‌اند خواست که قانون انتخابات را مراعات نمایند.

وی با تأکید گفت که هیچ‌ کاندیدی حق مداخله را در پروسه‌های انتخاباتی ندارد و از کمیسیون مستقل انتخابات و نهادهای همکار خواست که با متخلفین و متقلبین برخورد قاطع و قانونی نمایند.

رئیس‌جمهور خطاب به‌مردم گفت: زنان و مردان، همه به ‌یک‌صدا پروسۀ ثبت‌نام رای‌دهندگان را جدی بگیرند، همانطور که من و بانوی اول امروز دراین پروسۀ ملی ثبت‌نام کردیم. وی اضافه‌کرد که نیاز است تا به‌هر افغان واجد شرایط ثبت‌نام، زمینۀ برابر شود.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی از طالبان خواست تا بر حسب پیشنهاد صلح حکومت افغانستان، از فرصت به‌وجودآمده استفاده نمایند و در انتخابات آینده سهم بگیرند یا منحیث حزب سیاسی ظهور کنند.

به گفتۀ وی، انتخابات وسیلۀ است که اصلاحات فکری و سیاسی را بر اساس رای شفاف مردم تأمین می‌نماید و سیاستِ کارا باید جای سیاست‌های جبر را بگیرد، زیرا مردم از جنگ خسته شده‌اند.

رییس جمهور روند ثبت نام رای دهندگان را آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد