رییس-جمهور-طالبان-تعیین-کنندگان-سرنوشت-افغانستان-نیستند

رییس جمهور غنی در پیوند به اعلام اعضای تیم مذاکره افغانستان گفته است که طالبان جزء این مملکت اند، اما تعیین کننده گان سرنوشت این مملکت نیستند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مصاحبه با طلوع نیوز گفته است که روابط ما با امریکا و کشورهای اروپایی براساس سلیقه نه بلکه براساس منافع مشترک است.

وی افزوده است که تیم مذاکره افغانستان وقتی اعلام می شود که مذاکرات شروع شود و این ها به میز مذاکره بنشینند. زیرا طالبان جزء این مملکت اند، اما تعیین کننده سرنوشت این مملکت نیستند.

آقای غنی گفت که دولت حق مذاکره را دارد و تصمیم پیمان از حق مردم و پارلمان افغانستان است؛ زیرا ما خواستار صلح هستیم اما به قیمتی که مردم افغانستان می خواهند. بنابراین فیصله ما این است که نظام جمهوری اسلامی افغانستان را حفظ نمائیم.

اشرف غنی می گوید که مدیریت کمیسیون انتخابات را باید کمیسیون جواب بدهد؛ زیرا من مدیر کمیسیون نیستم و انتخابات وظیفه شهروندان افغانستان است. بنابراین یک ملت باید به پروسه ملی خود دست به دست همدیگر بدهند.

رییس جمهور غنی در اخیر سخنانش تصریح کرد که جشن استقلال به مردم افغانستان تعلق دارد و ما کسی را مجبور به اشتراک در آن نمی کنیم.

این درحالی است که سلیم شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر می گوید که پنهان نگهداشتن نام اعضای تیم مذاکره کننده دولت از سوی جهت های سیاسی، به اختلاف شدت می بخشد.

رییس جمهور: طالبان تعیین کنندگان سرنوشت افغانستان نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد