رییس-جمهور-غنی-با-طالبان-آتش-بس-اعلام-کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به نیروهای دفاعی و امنیتی دستور داد تا از ۲۷ ام ماۀ مبارک رمضان الی ۵ ام عید سعید فطر، عملیات‌های تهاجمی شان را علیه گروه طالبان متوقف نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز پنجشنبه (17 جوزا) در یک پیام تصویری گفت که حکومت افغانستان از فتوای سه هزار عالم دینی مبنی بر اعلام آتش با طالبان حمایت می کند و برای  عملی نمودن آن تلاش خواهد کرد.

وی افزود:"به همین خاطر پیشنهاد ضمنی آتش‌بس را از 27 رمضان تا 5 عید اعلام می‌کنیم و به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستور داده می‌شود که هرگونه حملات تهاجمی خود را بالای طالبان مسلح افغان متوقف نمایند.

آقای غنی به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد که علیه تروریستان داعشی، القاعده و دیگر شبکه‌های تروریستی خارجی عملیات‌شان جریان داشته باشد.

محمداشرف غنی تاکید کرده که تصمیم اتخاذ شده از موقف قوت است که ریشه در باور و تعهد به صلح و پاسخ به خواست مردم بخصوص علمای کشور برای تأمین صلح پایدار صورت گرفته ‌است.

این درحالی است که صدها عالم دینی، روز دوشنبه (14 جوزا) از سراسر کشور در خیمه لویه جرگه در شهر کابل گردهم آمده و جنگ کنونی مخالفان مسلح در افغانستان را نامشروع خواندند.

رییس جمهور غنی با طالبان آتش بس اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد