رییس-جمهور-غنی-به-خاطر-چوکی-نباید-مانع-صلح-شود

شماری از آگاهان و سیاسیون کشور می گویند؛ تمام مردم افغانستان صلح میخواهند و رییس جمهور غنی به منظور حفظ چوکی اش نباید مانع این پروسه ملی شود.

به گزارش افغان نیوز: مولوی قلم الدین، رییس حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان امروز شنبه(25، حوت) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت؛ ملتی که آزادی بیان نداشته باشد، صدای آن خاموش و به گوش دولت مداران نمی رسد.

وی با اشاره به اهمیت صلح گفت که تحقق این پروسه ملی یکی از خواست های اساسی تمام اقشار جامعه می باشد و حزب حرکت انقلاب اسلامی از اقدامات و تلاش های نیک برای آوردن صلح در افغانستان استقبال می کند.

قلم الدین تصریح نمود که صلح تنها راهی است که مشکلات افغانستان را تا حدودی حل می کند و حتی برگزاری انتخابات بدون صلح بی معنی خواهد بود. زیرا جوانان در فضای صلح از بحران بیکاری نجات می یابند و دست به توسعه می زنند.

حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان از گروه طالبان خواست تا حملات تروریستی شان را پایان بخشد و در همکاری با حکومت وارد گفتگوهای صلح شود. رییس این حزب با نکوهش کمپاین انتخاباتی از رییس جمهور غنی نیز خواست تا بخاطر حفظ چوکی مانع صلح نشود؛ زیرا ملت می دانند که در این سرزمین چه وضعیت جریان دارد و آقای غنی بیشتر از این عوام فریبی نکند.

سید جواد حیدری آگاه امور سیاسی در این مورد گفت که مردم افغانستان قربانی بازی های سیاسی بوده و کشور های دخیل در گفتگوهای صلح همواره به دنبال منافع شان هستند.

آقای حیدری خطاب به طالبان گفت که این گروه باید در گفتگوهای صلح صادق باشد و ضمن حفظ دست آورد های 18 ساله با حکومت افغانستان نیز وارد مذاکره شود.

به باور وی؛ اکنون طالبان نیز پذیرفته اند که تحقق امارت اسلامی در افغانستان غیر ممکن باشد، بنابراین اگر قانون اساسی کشور مشکل دارد باید اصلاح گردد تا بهانه ای دیگر برای طالبان نباشد.

این درحالی است که پنجمین دور گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر با دست یافتن به یک نتیجه ابتدایی مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از کشور و عدم سو استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای خارجی پایان یافته است.

رییس جمهور غنی به خاطر چوکی نباید مانع صلح شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد