رییس-جمهور-غنی-به-سفیر-امریکا-در-کابل-مدال-داد

رییس جمهوری غنی با اهدای مدال دولتی «غازی وزیر محمد اکبرخان» به جان بس، سفیر امریکا در کابل از کارکرد وی ستایش کرد.

به گزارش افغان نیوز: ماموریت جان بس، سفیر امریکا در کابل به پایان رسیده است و وی به زودی خاک افغانستان را ترک خواهد کرد.

در مراسم خدا حافظی که شام روز دوشنبه( 9، جدی) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور با اهدای مدال دولتی «غازی وزیر محمد اکبرخان» به جان بس، از کارکرد وی ستایش کرد.

اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افزوده است که در این مراسم، از تلاش های خستگی ناپذیر جان بس در جریان ماموریت اش در افغانستان بخاطر تحکیم و گسترش مناسبات همه جانبه و دوستانه میان افغانستان و ایالات متحده‌ی امریکا، تامین صلح در کشور ما و منطقه و جلب کمک ها و همکاری های کشورش به افغانستان، قدردانی شده است.

در اعلامیه آمده است که آقای غنی با اهدای مدال به جان بس، "از قربانی ها و کمک های ایالات متحده‌ی امریکا به افغانستان، سپاسگزاری کرد و برای جان بس در وظایف آینده اش، آرزوی موفقیت نمود."

این درحالی است که جان بس در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان سفیر امریکا در افغانستان گماشته شد و در جریان دو سال مأموریت‌اش درباره از مسایل افغانستان، جدایی از مسایل سیاسی از ازار و اذیت جنسی کودکان گرفته تا نبود برق در کابل به صورت صریح ابراز نظر می کرد.

رییس جمهور غنی به سفیر امریکا در کابل مدال داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد