رییس-جمهور-غنی-به-سفیر-کانادا-در-کابل-مدال-تفویض-کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از خدمات سفیر کانادا در کابل با تفویض مدال دولتی غازی میر مسجدی خان، تقدیر کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که آقای غنی امروز سه‌شنبه(6، عقرب) طی دیدار تودیعی با دیوید متکالف سفیر کانادا در افغانستان، از خدمات موصوف با تفویض مدال دولتی غازی میر مسجدی خان، تقدیر کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر مناسبات خوب و دوستانه میان افغانستان و کانادا، تلاش های دیوید متکالف را در زمینۀ افزایش باور و همکاری های دوجانبه و توسعه مناسبات فرهنگی و سیاسی، مورد ستایش قرار داد و برای موصوف در ماموریت آینده، آرزوی موفقیت نمود.

غنی گفت: روابط افغانستان و کانادا که بر اساس اصول و احترام متقابل استوار است و هر دو کشور همانند تقویت حقوق زنان، ارزش های مشترک دارند و سرمایه گذاری کانادا در سکتور صحت و نقش مثبت این کشور در پروسۀ صلح، قابل ستایش می باشد‌.

در همین حال، دیوید متکالف سفیر کانادا از تفویض مدال دولتی غازی میر مسجدی خان به وی از سوی رئیس جمهور، تشکر کرده، گفت که ماموریت من در افغانستان تاریخی بوده و از کار مشترک خویش با افغان ها خرسند می باشم.

وی آرزو نمود که به زودی افغانستان به صلح و ثبات پایدار دست یابد و در یک فرصتی به منظور سیاحت با خانواده یکجا به این کشور بیایم.

دیوید متکالف در اخیر سخنانش، گفت که کانادا متعهد به کمک به دولت و مردم افغانستان است و در کنفرانس جینوا اشتراک می نماید تا بخاطر صلح و پیشرفت افغانستان، تعهد به کمک هایش را  تجدید نماید.

رییس جمهور غنی به سفیر کانادا در کابل مدال تفویض کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد