رییس-جمهور-غنی-سومین-فرمان-تقنینى-اصلاحات-انتخاباتى-را-صادر-می-کند

معاون سخنگوى رییس جمهور مى گوید، کار روى مسوده سومین فرمان تقنینى اصلاحات انتخاباتى، در کمیته تقنین ریاست جمهورى جریان دارد و قرار است به زودى این فرمان صادر شود.

ه گزارش آژانس افغان خبر: اولین فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی رئیس جمهورغنی سال گذشته به مجلس نمانیدگان فرستاده شد که از سوی این مجلس رد گردید؛ اما فرمان دومى از با رد شدن از سوی مجلس نمایندگان از سوى مشرانو جرگه تایید شد، اما در نهایت  کمیته مشترک دو مجلس این فرمان را نیز رد کردند.

شاه حسین مرتضوى معاون سخنگوى رییس جمهور، امروز دوشنبه (۱۸ اسد) به رسانه ها گفته است که در کمیته تقنین ریاست جمهورى تحت ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهورى، کار روى فرمان سومى اصلاحات انتخاباتى جریان دارد.

معاون سخنگوی رییس جمهور تاکید می کند که با ختم کار کمیته مشترک روی سومین فرمان تقنینی رییس جمهو، این فرمان امروز یا فردا صادر خواهد شد.

شریفه زرمتی وردک کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در سیمینا یک رروزه تحت عنوان چگونگی قانونی و شرعی انتخابات، که از سوی اکادمی علوم افغانستان برگزار شده بود، گفت که قرار است این فرمان امروز صادر شود.

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، امروز در نشست شورای وزیران گفت که در این شب و روزها بحث های جدی روی اصلاحات انتخاباتی در جریان است و در این راستا پیشرفت هاى نیز صورت گرفته است.

وى گفت که هدف از این تلاش ها، اصلاحات انتخاباتی است که عملی خواهد شد

با اینکه سران حکومت وحدت ملی تلاش دارند تا اصلاحات انتخاباتی را عملی سازند، اما شورای ملی فرمان های صادر شده از سوی رئیس جمهور را به نفع دو تیم حکومت میدانند و میگویند که این فرمان ها خاک به چشم مردم زدن است.

رییس جمهور غنی سومین فرمان تقنینى اصلاحات انتخاباتى را صادر می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد