رییس-جمهور-غنی-طالبان-را-تهدید-به-سرکوب-نمود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در واکنش به حمله طالبان بر یک نهاد غیرنظامی در کابل گفته است که طالبان باید به خواست صلح جویانۀ مردم افغانستان پاسخ مثبت دهند، در غیر آن شدیداً سرکوب می شوند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری در پیوند به رویداد تروریستی دیروز در شهرنو کابل آمده است که طالبان در ماه مبارک رمضان با انجام حمله تروریستی بالای یکی از دفاتر ملکی در حوزۀ دهم شهر کابل، دست به یک جنایت نابخشودنی دیگر زدند.

اعلامیه افزوده است که طالبان با پذیرفتن مسئولیت این عمل جنایتکارانه، یکبار دیگر نشان دادند که در مغایرت با ارزش های اسلامی و افغانی قرار دارند و در تقابل با خواست جمعی ملت در لویه جرگه مشورتی صلح می باشند.

رئیس‌ جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این عمل جنایتکارانه، تصریح نموده که طالبان باید به خواست صلح جویانۀ مردم افغانستان پاسخ مثبت دهند، در غیر آن از سوی نیروهای قهرمان و شجاع امنیتی و دفاعی ما شدیداً سرکوب می شوند.

در همین حال، در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی نیز آمده است که طالبان با راه‌اندازی چنین حملات جنایت‌کارانه شان ثابت می‌سازند که هیچ باور و‌ تعهدی به صلح و آینده عاری از خشونت ‌در افغانستان ندارند.

این درحالی است که گروه طالبان در پاسخ به قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح اعلام نموده بود که به هیچ صورت اعلام آتش بس در ماه مبارک رمضان را نمی پذیرند؛ زیرا جهاد در این ماه ثواب بیشتر دارد.

رییس جمهور غنی طالبان را تهدید به سرکوب نمود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد