رییس-جمهور-غنی-مانع-اشتراک-کرزی-در-نشست-چین-شد

حامد کرزی می‌گوید؛ براساس خواست رییس جمهور غنی در نشستی که قرار است به میزبانی کشور چین درباره صلح افغانستان برگزار شود، اشتراک نمی کنم.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور روز یکشنبه (3 قوس) به رادیو آزادی گفت که او می‌خواست در نشست پیکینگ، پایتخت چین، شرکت کند اما آقای غنی از او خواست که در آن اشتراک نکند.

آقای کرزی در این مصاحبه گفت که نام من در فهرستی بود، اما آقای غنی به من احوال داد که اشتراک نکنم. من گفتم در صورتی که ضرورتی به رفتن من نیست، من نمی‌روم و نام خود را حذف کردم.

وی افزوده است؛ بعداً دیدم که رییس جمهور غنی با اشتراک برخی بزرگان دیگر نیز مخالفت می‌کرد، اما من به حضور دیگران تاکید ورزیدم.

رییس جمهوری پیشین کشور همچنین می‌گوید که حالا امریکا و گروه طالبان می‌خواهند در افغانستان صلح برقرار شود و حکومت افغانستان به گفته او نباید زیر هیچ عنوانی در برابر آن مانع ایجاد کند.

آقای کرزی اظهارات تازه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا را در مورد این‌که کشورش بر سر توافق جدیدی با گروه طالبان کار می‌کند، گام مهمی برای رسیدن افغانستان به صلح می‌داند.

حامد کرزی می‌گوید که کاهش خشونت‌ها از سوی امریکا، طالبان و حکومت افغانستان برای موفقیت روند صلح حتمی است، اما تاکید می‌کند که حکومت افغانستان نباید "به بهانه آتش‌بس" با این روند مخالفت کند.

در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور غنی در واکنش به سخنان آقای کرزی به رسانه ها گفته است که او در زمان حکومتش در زمینه صلح هیچ دستاوردی نداشته است. بنابراین، اظهارات آقای کرزی برعکس آنچه است که حکومت وحدت ملی در خصوص صلح انجام می‌دهد.

این درحالی است که قرارست این نشست با حضور نمایندگان حکومت، جناح‌های سیاسی و گروه طالبان با میزبانی چین درباره صلح افغانستان برگزار شود؛ اما تاریخ برگزاری این نشست مشخص نیست.

رییس جمهور غنی مانع اشتراک کرزی در نشست چین شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد