رییس-جمهور-غنی-مشورت-های-خویش-را-در-رابطه-به-صلح-آغاز-کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور پس از برگشت از نشست امنیتی مونیخ، شام دیروز در آغاز سلسله مشورت ها در رابطه به صلح و خطرات و فرصت های احتمالی آن، با والیان دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که در این دیدار، رئیس جمهور غنی گفت که ما به سوی آغاز یک پروسه جدید میرویم تا فرصت ها برای رسیدن به صلح پایدار فراهم گردد. زیرا ظرفیت ها و تحرک نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افزایش یافته و نیروهای ما از حالت دفاعی به حالت تعرضی قرار گرفته اند.

رئیس جمهور غنی با تاکید بر تحکیم و تقویت پایه های نظام جمهوریت، خاطرنشان کرد که ادارات ملکی افغانستان ظرفیت های لازم حکومتداری را بخاطر ارائه خدمات بهتر به مردم، بدست آورده اند.

وی خطاب به والیان گفت که با اقشار مختلف مردم به ویژه علمای کرام، زنان و جوانان بیشتر کار کنند تا آنان را در راستای صلح و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بسیج نمایند.

آقای غنی همچنان با بیان اینکه آیا طالبان از جنگ دست خواهند کشید و رهبری آنان تعهد به صلح دارند، گفت که مردم صلح می خواهند و معنای صلح برای مردم این است که خشونت کاملاً خاتمه یابد و ثبات تعریف واضح داشته باشد. بنابراین، ما گفتمان صلح را ملی ساختیم، صلح ما سمتی و گروهی نیست.

غنی از ادامۀ تعهدات و پشتیبانی جامعه بین المللی از افغانستان، در دیدارهای اخیرش در نشست امنیتی مونیخ یادآوری کرده، گفت که متحدین ما هر کدام به نوبۀ خود یکبار دیگر از حمایت های شان از افغانستان، اطمینان دادند.

اشرف غنی گفت که تیم مذاکره کنندۀ ما با اصول و دستورالعمل واضح به مذاکرات خواهد رفت و تصمیم نهایی را در خصوص صلح، مردم خواهند گرفت. مؤثریت، مشارکت و حدود صلاحیت تیم مذاکره کننده مهم است و صلاحیت آن را نظام جمهوری اسلامی افغانستان تعیین خواهد کرد.

رییس جمهور تصریح کرد که مالکیت و رهبری صلح به دست حکومت افغانستان است و ختم جنگ خواست مردم ما می باشد و در مذاکرات، تیم مذاکره کننده حقوق بنیادی تمام مردم افغانستان را در نظر خواهد گرفت.

رییس جمهور غنی مشورت های خویش را در رابطه به صلح آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد