رییس-جمهور-غنی-میراث-تاریخی-ما-باید-دوباره-زنده-شود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در سومین کنفرانس ملی شاروالان گفت که ما حداقل دو و نیم هزار سال میراث شهری داریم، بنابراین میراث تاریخی ما باید در تمام ولایات دوباره زنده شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز دو شنبه(9، میزان) در سومین کنفرانس ملی شاروالان گفت که تثبیت زمین های دولت در همه ولایات از اولویت های کاری شماست؛ زیرا در گذشته شاروالی ها این کار را نکردند و باعث استفاده غلط و غصب زمین های دولتی شده است.

وی افزود؛ هر افغان باید صاحب یک ساحه پلانی خاص در افغانستان باشد که خود را در آن مصئون احساس کند و میراث تاریخی ما باید در تمام ولایات دوباره زنده شود، ما حداقل دو و نیم هزار سال میراث شهری داریم.

آقای غنی گفت که تمام شهرهای بزرگ و کوچک ما در راه ابریشم اند. شهرهای ما باید جهت داشته باشند نه تنها در چارچوب ملی بلکه در چارچوب شهرهای منطقوی نیز انکشاف یابند.

رییس جممهور کشور تاکید داشت که از دیدگاه من ضعیف ترین ارتباط و مناسبات میان شهر ها و دهات ما وجود دارد؛ بنابراین ارتباط و مناسبات میان شهر و ده را به صورت اساسی ایجاد کنید.

اشرف غنی گفت که همکاری پولیس با مردم به صورت بنیادی تامین می شود، زیرا امنیت تان به مسلکی بودن پولیس تعلق دارد و همچنان فرهنگی را که پولیس فکر می کنند فاتح افغانستان هستند، درست نیست بلکه پولیس خدمتگار مردم است.

رییس جمهور غنی خطاب به شاروالان گفت که شما بصورت فرد نه بلکه یک شبکه شاروالان متحد هستید تا یک تحرک ملی را ایجاد کنید.

رییس جمهور غنی: میراث تاریخی ما باید دوباره زنده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد