رییس-جمهور-غنی؛-حشمت-خان-خلیل-کزری-را-شهید-ملت-نام-نهاد

تجلیل از دومین سالگرد کشته شدن حشمت خان خلیل کرزی یکی از افراد با نفوذ رییس جمهور در دوران انتخابات ریاست جمهوری گرامیداشت شد و لقب شهید ملت را رسما از سوی رییس جمهور کسب کرد.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد اشرف غنى رییس جمهور، داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت، حامد کرزى رییس جمهورسابق  و سایر مقامات دولتى و نزدیکان وی در مراسم بزرگداشت از دومین سالگرد وفات  آقای حشمت خلیل کرزی شرکت کرده بودند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم یاد بود ازدومین سالروز کشته شدن حشمت خان خلیل کرزی، وی را ازافراد صلح دوست خواند وگفت: صلح پایدار، حدت ملی و یکپارچگی از آرمان همیشگی این شهید بوده است.

آقای غنی تصریح نمود؛ حشمت خلیل کرزى، از یک خانواده بزرگ ودر قلب مردم جای داشت که هدفش خدمت به مردم، تعلیم و تربیه جوانان و اطفال، صلح و ثبات، اتحاد و اتفاق در کشوربود.

رییس جمهوروعده داد که برای برآورده شدن آرمان های  شهدا وبه خصوص شهید کرزی برای برقراری صلح از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.

وى با بیان  اینکه باور مشترک ما برابری هرافغان با افغان دیگر است اضافه نمود، وحدت ملی هیچ گاه خدشه دار نمی­شود و در مقابل این جنگ تحمیل شده پیروز خواهیم شد.

داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه کارنامه هاى حشمت خلیل کرزى را خوب توصیف کرد واظهار داشت؛ شهدا عاملان وحدت ملی، اتفاق و قوت کشور است، و نباید آنها را تقسیم نمود؛ بنابر این  قدردانی از یک شهید، ارج گذاری به خون همه شهداى کشوراست.

داکتر عبدالله ادامه داد که از حشمت خلیل کرزی غیرت، ایمانداری، استقامت، غریب نوازی و خدمت به مردم به یاد گار مانده است.

رییس جمهور غنی؛ حشمت خان خلیل کزری را شهید ملت نام نهاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد