رییس-جمهور-فراری-به-کابل-می‌آید

قرار است محمد اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان با توافق مسولین آی اس آی پاکستان به منظور رایزنی برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان، وارد کابل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور، امروز شنبه(۱۰، ثور) در برگه توییترش نوشته است که حشمت غنی برا‌در اشرف غنی در این مورد با مسولین آی اس آی در پاکستان دیدار نموده است. 

وی افزوده که ضمن انتقال پیام خاص اشرف غنی به جانب پاکستان، روی مساله بازگشت دوباره اشرف غنی منحیث مشاور در حکومت طالبان و موثریت وی در عرصه به رسمیت شناختن حکومت طالبان و رها سازی پول‌های بانک مرکزی بحث و تا حدی موافقه نموده‌اند.

رییس پیشین امنیت ملی کشور همچنان اظهار داشته که از موقف طالبان در این مورد تا به حال اطلاعی در دست نیست.

حشمت غنی احمدزی، برادر محمد اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان پیش از این نیز گفته بود که صحبت‌های برای بازگشت آقای غنی به افغانستان جریان دارد. 

وی تصریح کرده بود که اگر بازگشت اشرف غنی موثریت داشته باشد، او حاضر به بازگشت است و آقای غنی علاقه‌ای به بازگشت به عرصه سیاست ندارد بلکه می‌خواهد فعالیت اجتماعی داشته باشد.

این درحالی است که اشرف غنی در ۲۴ ماه اسد سال جاری در حالی که طالبان به دروازه‌های کابل رسیده بود از کشور فرار کرد و به این ترتیب دولت و ارتش افغانستان فروپاشید.

رییس جمهور فراری به کابل می‌آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد