رییس-جمهور-میان-فساد-و-اصلاحات-باید-تمایز-قائل-شویم

رئیس‌جمهور غنی در مراسم تجلیل از روز بین‌المللی مبارزه علیه فساد اداری گفت که با توجه به باورمندی، طرح مشخص، نقشۀ راه، اراده، تطبیق و نتایج می توان میان گودال و اصلاحات تمایز قایل شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، امروز یک شنبه(18، قوس) در مراسم تجلیل از روز بین‌المللی مبارزه علیه فساد اداری اظهار داشت؛ برای اینکه فرق بین کندن گودال و اصلاحات ظاهر شود، ضرورت به چیست؟ ضرورت به اصلاحات با توجه به شش بعد اساسی است که عبارت از باورمندی، طرح مشخص، نقشۀ راه، اراده، تطبیق و نتایج می باشند.

وی افزود که اراده من و اراده حکومت این است که ریشه های فساد خشکانیده شود و این حرکت دوام خواهد داشت، اما این تنها وظیفه رئیس جمهور و حکومت نیست، در اینجا نقش مردم، رسانه ها، جامعه مدنی، علما و همه اقشار مهم است.

آقای غنی تصریح نمود؛ یکی از راه‌های مبارزه با فساد تغییر نسلی می باشد.

 رهبران جوان که حالا در مقابل ما وشما قرار دارند، با مقاومت های شدید رو برو شدند و تا اینجا رسیده اند. اگر در نهادها، در بخش قوای بشری از رهبران متعهد و جوان استفاده نکنیم و آنها را جابجا نکنیم، به این معناست که ما دوباره به عقب بر می گردیم.

رییس جمهور غنی گفت: در گذشته کانکور یک نمونۀ واضح فساد بود، ده‌ها جوان ما انتحار کردند، هزاران جوان از جهت فساد در پروسۀ کانکور ناامید شدند، مشخص است که بهای این همه بی عدالتی و فساد را اولاد غریب می پردازد. اما با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی در این عرصه نیز اصلاحات گسترده به وجود آمد.

این درحالی است که روز گذشته، وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف در پیوند به سهمیه بندی اعلام کردند که ۷۵ درصد از سیت‌های کانکورِ مانند گذشته به گونه عمومی و۲۵ درصد آن به سطح زون‌ها به رقابت گذاشته می شود.

رییس جمهور: میان فساد و اصلاحات باید تمایز قائل شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد