رییس-کوچی-ها-به-کمیسیون-مستقل-انتخابات-هشدار-داد

رییس عمومی امور کوچی ها هشدار داد که کمیسیون مستقل انتخابات باید براساس تفاهم و فرمان ریاست جمهوری، تیم‌های سیار توزیع تذکره برای کوچیان را زیاد کند.

به گزارش افغان نیوز: حکمت‌الله عصمت، رییس عمومی ریاست امور کوچی‌ها طی یک نشست رسانه‌ای می‌گوید که براساس قانون اساسی کوچیان حق دارند که تذکره‌ی تابعیت داشته باشند، اما در ولایت‌های پروان و بادغیس به‌آنان تذکره‌ی تابعیت داده نمی‌شود.

وی با خطاب به اداره‌های توزیع تذکره و کمیسیون انتخابات می‌افزاید که تعلل در کار آنان نباید خشم طالبان رای برانگیزد تا آنان حرکتی را خلاف حالت نورمال شان آغاز کنند.

آقای عصمت می‌افزاید؛ کوچبان از رسانه‌ها محروم اند و کار کمسیون انتخابات و وزارت معارف برای ارایه خدمات به آنان چنان بی‌کیفیت است که تعدادی از کوچیان از شهرنشینی هیچ خبر ندارند.

کوچیان یک قشر از شهروندان افغانستان هستند که بیش‌تر در شرق و جنوب کشور زندگی می‌کنند و روش زندگی آنان به‌صورت بدوی در رفت‌وآمد و حرکت به‌ سیال فصل‌های سال جریان دارد. در زمان حکومت وحدت ملی امتیازهای ویژه از قبیل تشکیل ریاست امور هماهنگی و رشد اجتماعی-اقتصادی کوچی‌ها ایجاد شده است تا برای آنان خدمات اجتماعی و بهداشتی ارایه کنند.

گفتنی است که کوچی‌ها در پارلمان کشور ۱۰ کرسی حق دارند و سهم‌گیری آنان در پروسه‌ملی انتخابات در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۴ به جمعیت قابل توجهی رسیده بود که از سراسر افغانستان حدود ده‌ها هزار رای می‌شد.

رییس کوچی ها به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد