رییسی-افغانستان-جراحت-بزرگی-برداشته-است

رییس جمهور ایران با اشاره به اینکه «افغانستان جراحت بزرگی برداشته است»، گفت که حضور امریکا در هیچ جای دنیا امنیت‌ساز نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، شنبه‌شب(۱۳سنبله) در گفت‌وگویی تلویزیونی در پیوند به اوضاع افغانستان، تصریح کرده که کشورهای جهان و منطقه بگذارند تا مردم افغانستان خود در مورد نظام و سرنوشت کشور شان تصمیم بگیرند.

به گفته وی؛ ایران در مورد افغانستان از دولتی که برخاسته از آرای مردم باشد، حمایت خواهد کرد.

رییسی گفت: افغانستان به دلیل ظلم امریکا و کشورهای بی‌گانه، جراحت بزرگی برداشته است. حضور امریکا در هیچ جای دنیا امنیت‌ساز نیست.

رییس جمهور ایران می‌گوید: « امروز مجامع بین المللی اعلام می‌کنند بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی دچار مجروحیت شده اند. امروز ۳ میلیون افغانستانی در ایران مهمان هستند که دچار آسیب شده‌اند. حضور امریکایی ها موجب تضییع حقوق بسیاری از افغانستانی‌ها شده است.»

آقای رییسی در خصوص امنیت افغانستان گفت: «امنیت افغانستان امنیت ماست و اولویت ما ارتباط با همسایگان است.» وی تصریح کرد؛ من با بیش از ۵۰ مسئول کشورهای مختلف ارتباط و گفت‌وگو داشته‌ام و این تعامل ادامه خواهد داشت.

این درحالی است که در آستانه‌ی اعلام حکومت جدید از سوی طالبان، رئیس سازمان استخبارات نظامی پاکستان (ای‌اس‌ای) به کابل سفر کرده است.

رییسی: افغانستان جراحت بزرگی برداشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد