رییس‌الوزرا-ناشکری-نکنید،-روزی‌رسان-خدا-است

رییس‌الوزرای حکومت امارت اسلامی طالبان، اعلام کرد که ملت باید بیدار باشد و ناشکری نکند؛ زیرا مسئولان افغانستان شب و روز تلاش می‌کنند در خدمت مردم باشند، اما روزی‌رسان خدا است.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا حسن آخوند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان، شب شنبه(۶، قوس) در نخستین بیانیه‌ صوتی‌اش از طریق تلویزیون ملی، گفت که زمان امتحان فرارسیده و آن‌ها از «نظام الهی» باید حفاظت کنند.

وی گفت که طالبان در بیست سال گذشته مشکلات مختلف را تحمل کردند. «جمع شدن گلیم کفار از افغانستان و پایان اشغال، برقراری نظام اسلامی و امنیت» اهداف شان بود و تا تحقق آن جنگیدند. 

رییس وزرای طالبان گسترش بیکاری، فقر و قطحی را بی‌ربط به حکومت دانست و گفت که «مسئولان امارت اسلامی افغانستان شب و روز تلاش می‌کنند که در خدمت مردم باشند.»

ملا محمد حسن آخوند خطاب به والی‌ها، فرماندهان و سایر مسئولان این گروه گفت: «دروازه‌های تان به روی مردم باز باشد وگرنه دروازه‌های رحمت خداوند به روی شما بسته می‌شود. این ملت مسلمان و مجاهد را خدمت نمایید، ناسپاسی نکنید وگرنه شما بر مقامات اداره فاسد قبلی برتری ندارید. اگر نظام الهی را حفاظت نکنید و مردم و مجاهدین را خدمت نکنید، پس چه ارزشی نزد پروردگار دارید.»

رییس کابینه‌ی سرپرست طالبان همچنان گفت که آنان سیاست بی‌طرفی را در پیش گرفته‌اند و از جهان انتظار دارند در قبال افغانستان براساس همین سیاست موقف‌گیری کنند. 

ملا حسن آخوند در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «به جهان اطمینان می‌دهیم که در پالیسی ما هرگز جا ندارد که در امور دیگران به‌خصوص همسایه‌ها مداخله کنیم و ما مردمی نیستیم که در زبان ما چیزی باشد و در عمل ما چیزی دیگر. کشور ما با مشکل مواجه است و کوشش می‌نماییم ملت خود را از فقر و مسکنت نجات دهیم.»

او گفت که طالبان عامل بیکاری و وضعیت بد اقتصادی در افغانستان نیستند و مشکلات موجود، میراث حکومت محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین که از کشور فرار کرد، می‌باشد. ملا حسن آخوند گفت که طالبان روزی مردم را وعده نشده بلکه روزی از طرف خداوند است.

به گفته‌ی او، حکومت پیشین کار را از روی مردم گرفته بود و مردم نمی‌توانستند از یک قریه به قریه‌ی دیگر بروند و حالا اگر کسی شب یا روز می‌خواهد جایی برود، تجارت و کار کند در سراسر افغانستان هیچ مانع وجود ندارد. بنابراین، ملت بیدار باشد و «شکر نعمت را ادا کرده و ناشکری نکنند.»

او در بخشی از پیامش گفت: «زنان حق تحصیل و کار را دارند. هم اکنون درس می‌خوانند و کار می‌کنند و ما برای شان زمینه‌های خوب‌تری درس و کار را مساعد می‌سازیم. آن‌ها از همه حقوق اساسی و مشروع شان برخوردار خواهند بود.»

این درحالی است که بیش از سه ماه از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان می‌گذرد، اما صدای رییس وزرای حکومت سرپرست طالبان هنوز شنیده نشده بود.

سکوت ملا حسن آخوند پیش از این با واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده بود.

ملا حسن آخوند در شانزدهم سنبله سال روان به عنوان رییس‌الوزاری حکومت سرپرست طالبان تعیین شد.

او تاکنون در نشست‌های مختلف با مقامات بلندرتبه سایر کشورها اشتراک و با آنان گفت‌وگو کرده است.

رییس‌الوزرا: ناشکری نکنید، روزی‌رسان خدا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد