رییس‌جمهور-غنی-با-مقامات-عالی-رتبه-بریتانیا-دیدار-کرد

محمد‌اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در دومین روز سفرش به کشور شاهی بریتانیا، با شماری از مقامات این کشور دیدار و در رابطه به موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که اشرف غنی در دیدار با روری ستیوارت وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا گفت که افغانستان به‌خاطر توسعۀ اتصال منطقوی، به همکاری و تشریک تجارب کشورهای انکشاف‌یافته به‌خصوص بریتانیا نیاز دارد. وی همچنان به منظور تامین شفافیت هرچه بیشتر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، از حکومت بریتانیا خواست تا بحیث ناظر بین‌المللی از این روند نظارت نماید.

روری ستیوارت به رئیس‌جمهور کشور از همکاری همه‌جانبه در عرصۀ اتصال منطقوی افغانستان اطمینان داد و گفت که حکومت بریتانیا بر علاوۀ تعهدات کمک‌های بشری در بروکسل، ۱۳۰ میلیون پوند دیگر نیز به افغانستان کمک خواهد کرد.

آقای غنی در دیدار با جرمی هنت وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع، خواستار همکاری کشور شاهی بریتانیا در شفافیت پروسه انتخابات پیش رو شد و همچنان افزود که حکومت افغانستان در راستای رسیدن به صلح دایمی دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته است.

وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع از تلاش‌های رییس جمهور غنی به‌خاطر رسیدن به صلح قدردانی نمود و گفت که کشورش آمادۀ هرگونه همکاری در راستای تامین صلح دایمی با جمهوری اسلامی افغانستان می‌باشد.

در همین حال، اشرف غنی در دیدار با خانم پینی موردانت وزیر دفاع بریتانیا گفت که اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان نتیجه‌بخش بوده‌ و پولیس افغانستان در حال مسلکی‌شدن است. وی در این بخش از وزارت دفاع بریتانیا خواستار همکاری‌های بیشتر گردید.

وزیر دفاع بریتانیا خطاب به رییس جمهور غنی گفت که کشورش به همکاری‌ها در بخش‌های مبارزه با تروریزم بین‌المللی، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد.

رییس جمهور غنی در دیدار با مارک سیدویل مشاور امنیت ملی بریتانیا از همکاری‌های بریتانیا به افغانستان ابراز امتنان نمود و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارند و با قهرمانی و فداکاری به مبارزه ادامه خواهند داد.

اشرف غنی همچنان گفت که حکومت افغانستان در راستای رسیدن به صلح پایدار نیز دست‌آوردهای داشته است و تلاش‌ها برای ایجاد یک اجماع منطقوی در این عرصه جریان دارد.

در مقابل، مارک سیدویل مشاور امنیت ملی بریتانیا از تلاش‌های رئیس‌جمهور غنی به‌خاطر رسیدن به صلح دائمی و مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریزم بین‌المللی، قدردانی نمود و افزود که کشورش به همکاری‌ها در عرصۀ مبارزه با تروریزم با افغانستان ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور غنی با مقامات عالی رتبه بریتانیا دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد