ر‌وابط-ابوظبی-و-حکومت-طالبان-باید-تقویت-شود

یک مقام ارشد امارات متحده عربی در دیدار با ملا محمد حسن آخوند، رییس الوزرای طالبان خواستار تقویت روابط میان دو طرف شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ علی محمد بن حماد الشامسی؛ ریس اداره «فدرالی هویت، تابعیت، گمرک‌ها و امنیت بنادر» امارات متحده عربی و هیات همراه‌اش روز (سه شنبه، ۷ جدی) با رییس الوزرای دولت طالبان در ارگ دیدار کرده‌است.

در این دیدار ملاعبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاونین ریاست الوزرا و امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان نیز حضور داشتند.

انعام‌‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان در مورد این دیدار در رشته توییتی نوشته‌است که آقای الشامسی روابط افغانستان و امارات را دوستانه و دیرینه خوانده و گفته‌است «ما بخاطر بهبود وضعیت مردم افغانستان به کمک‌ها ادامه می‌دهیم».

الشامسی افزوده‌است: «امارات متحده عربی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تجارت و تقویت اقتصاد، ایجاد بنادر خشکه در هلمند و قندهار و پروژه‌های بنیادی خط ریل و برق آفتابی علاقه‌مند و آماده سرمایه گذاری می‌باشد».

این مقام اماراتی گفته‌است که ابوظبی می‌خواهد روابط میان امارات عربی و «امارت اسلامی افغانستان»، همه جانبه و هرچه بیشتر تقویت یابد.

رییس الوزرای طالبان از همکاری‌های امارات عربی در بخش‌های مختلف سپاس‌گزاری کرده و «روابط میان افغانستان و امارات متحده عربی را دوستانه و دیرینه خواند و اطمینان داده‌است که روابط میان این دو طرف هرچه بیشتر و تقویت خواهد یافت.»

ملاعبدالغنی برادر؛ معاون اول ریاست الوزرای طالبان در این دیدار گفته است که «ما می‌خواهیم امارات متحده عربی بخاطر جلوگیری از فقر، در بخش‌های مختلف با امارت اسلامی افغانستان کمک و همکاری نماید.»

در این نشست، مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون دوم ریاست الوزرای طالبان گفته است که «امارت اسلامی» متعهد به ایجاد روابط عمیق و دوامدار با امارات متحده عربی است.

حنفی افزوده است که طالبان از سرمایه گذاری امارات متحده در بخش‌های زراعت، خط ریل، برق آفتابی و سایر بخش‌ها استقبال و حمایت می‌کند و متعهد به همکاری و تامین امنیت است.

وی افزوده‌است که پالیسی طالبان «واضح است، از خاک افغانستان تهدیدی به هیچ کشوری وجود نخواهد داشت.»

امارات عربی در حالی خواستار تقویت روابط با طالبان شده که تاکنون به گونه رسمی دولت کابل را به رسمیت نشناخته است.

ر‌وابط ابوظبی و حکومت طالبان باید تقویت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد