زلمی-خلیل‌زاد-با-مقام-های-روسی-ملاقات-کرد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارحه ایالات متحده آمریکا روز گذشته با مقام های روسی در مسکور ملاقات کرد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه روسیه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که زلمی خلیل‌زاد روز گذشته (جمعه ۱۶ قوس) با ایگور مارگلوف معاون وزیر خارجه و ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، در مورد مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان گفتگو کرده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است، مسکو باور دارد که جنگ افغانستان از راه گفتگو به پایان می‌رسد و ختم جنگ در این کشور به نفع روسیه و منطقه است.

زلمی خلیل‌زاد، دوم دسامبر سال جاری، سومین دور سفرهای خود را به افغانستان و کشورهای منطقه آغاز کرد. او روز سه‌شنبه (۱۳ قوس) وارد پاکستان شد و با مقامات پاکستانی در مورد چگونگی کشاندن طالبان دور میز گفتگوهای صلح گفتگو کرد.

جزئیات دیدار و گفتگوی زلمی خلیل‌زاد با مقامات پاکستانی منتشر نشد، اما گزارش‌هایی وجود دارد که اسلام‌آباد تعهد کرده است که از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت کند.

خلیلزاد روز پنج‌شنبه(۱۵قوس) وارد کابل شد و گزارش‌ سفر خود به اسلام‌آباد را با رئیس جمهور غنی شریک کرد. او در دیدار با رئیس جمهور غنی گفته بود که اراده امریکا برای تامین صلح در افغانستان جدی است.

زلمی خلیل‌زاد در جریان سومین دور سفرهای خود، به ترکمنستان، ازبیکستان، امارات متحده عربی و قطر هم سفر می‌کند و با مقام‌های این کشورها در مورد صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا گفته است که زلمی خلیل‌زاد در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی و سایر سیاسیون افغان از اراده قوی امریکا برای تامین صلح در افغانستان اطمینان داده و از آنان هم می‌خواهد در این راستا با جدیت همکاری کنند.

زلمی خلیل‌زاد در جریان دو سفر قبلی خود به افغانستان و منطقه، با رهبران حکومت وحدت ملی، رهبران جهادی و چهره های مطرح سیاسی، نمایندگان طالبان در قطر و رهبران شماری از کشورهای دخلیل در مورد صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده بود.

زلمی خلیل‌زاد با مقام های روسی ملاقات کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد