زمان-برگزاری-نشست-جده-در-مورد-صلح-افغانستان-نامعلوم-است

دور دوم مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان قرار بود در اوایل ماه جاری میلادی در جده برگزار شود، اما هنوز عربستان به عنوان میزبان اعلام آمادگی نکرده است.

به گزارش افغان نیوز: دور اول مذاکرات صلح افغانستان میان گروه طالبان و نمایندگان آمریکا در امارات برگزار گردید که در آن نمایندگان کشور های پاکستان، عربستان و امارات نیز حضور داشتند.

در آن زمان مشخص شد که در اوایل ماه جنوری سال 2019 میلادی دور دوم این نشست در شهر جده عربستان برگزار گردد.

اما امروز یک شنبه(16جدی) شورای عالی صلح می گوید که عربستان سعودی به عنوان کشور میزبان و کشورهای اشتراک‌کننده، زمان دقیق برگزاری این نشست را اعلام نکرده‌اند.

سید احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح  میگوید که شورای عالی صلح کشور از حکومت افغانستان خواست تا زمانی که کشورهای اشتراک‌کننده نشست احتمالی جده، ضمانت قوی برای فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگوی مستقیم با گروه طالبان ندهند، هیأت مذاکره‌کننده حکومت را در این نشست نفرستد.

در دور اول مذاکرات، هیئت صلح افغانستان نیز به امارات رفته بود، اما طالبان از گفتگو با هیئت صلح افغانستان ابا ورزدیده بودند.

سخنگوی شورای عالی صلح گفت که نباید تجربه‌های گذشته تکرار شود و باید کشورهای اشتراک‌کننده نشست جده به حکومت افغانستان ضمانت بدهند.

زمان برگزاری نشست جده در مورد صلح افغانستان نامعلوم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد