زنان-افغان-در-خرابی-کشور-نقش-نداشتند

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در نشست هماهنگی پیرامون مشارکت موثر زنان در پروسه انتخابات گفت که بانوان افغان در خرابی کشور هیچ نقش نداشتند اما در آبادی آن مانند مردان نقش قوی داشتند و دارند.

به گزارش افغان نیوز: حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز یک شنبه(25، حمل) طی یک نشست خبری در کابل گفت که زنان نقش مهم در انتخابات داشتند و کمیسیون انتخابات تلاش می کند که زمینه بیشتر حضور آنان را در پروسه انتخابات فراهم سازد.

وی افزود؛ زنان افغان در خرابی کشور هیچ نقش نداشتند اما در آبادی کشور مانند مردان نقش قوی و پر رنگ داشتند و دارند.

خانم نورستانی گفت؛ زنان افغان در پروسه انتخابات ثابت ساختند که میتوانند در انتخاب نماینده شان نقش تاثیرگذار داشته باشند و ثابت کردند که زنان نیز میتوانند در راس کمیسیون های انتخاباتی قرار بگیرند. بنابراین رهبری کمیسیون انتخابات تلاش می کند تا حق هیچ کسی در انتخابات پارلمانی تلف نشوشد و نمی شود.

به گفته وی؛ در گذشته اختلاف میان دو نهاد انتخاباتی وجود داشت اما با رهبری کنونی که در راس هر دوی آن خانم اند این مشکلات بر طرف شده و کارهای دو نهاد بصورت هماهنگ به پیش برده می شود.

نورستانی تصریح نمود که بودجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات به وزارت مالیه فرستاده شده است که بیشتر از دو میلیون دالر است. بنابراین زمینه اشتراک برای شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری فراهم می گردد و بایومتریک به شکل انلاین صورت می گیرد و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مدت دو روز اعلام خواهد شد.

وی در مورد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایات گفت که نتیجه انتخابات هلمند امروز و ولایت های باقی مانده نیز به زودی اعلام می گردد.

در همین حال، اسپوژمی وردک، معین وزارت امور زنان گفت: این وزارت برنامه های روی دست دارد که زنان را از حقوق شان آگاه سازند تا در پروسه های ملی بیشتر حضور پیدا کنند. چنانچه که در انتخابات پارلمانی ۴۲۰ خانم در انتخابات اشتراک کرده بودند.

اسپوژمی وردک  گفت که وزارت امور زنان خواهان افزایش درصدی حضور زنان در روندهای سیاسی است و زنان ظرفیت کافی دارند.

زنان افغان در خرابی کشور نقش نداشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد