زنان-افغان-پس-از-این-به-تغییرات-شگرفی-دست-می‌یابند

رییس جمهور غنی می‌گوید که زنان افغان به عنوان یک قشر متحرک و فعال در کنار مردان در راستای پیشتر کشور نقش تعیین کننده داشته اند و بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی، ما گواه تغییرات شگرفی در حوزه‌ی زندگی و نقش زنان خواهیم بود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز چهار شنبه(5، قوس) در پیوند به روز بین المللی رفع خشونت علیه زنان، گفته است که زنان افغان به عنوان یک قشر متحرک و فعال جامعه همواره توانسته اند در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حضور و نقش فعال داشته باشند و در هر برهۀ زمانی در کنار مردان نقش تعیین کننده را در راستای به حرکت در آوردن چرخ پیشرفت و ترقی کشور ایفا نمایند.

آقای غنی  می‌گوید: یکی از پدیده های شوم که همواره در برابر فعالیت ها و نقش زنان موانع ایجاد نموده، خشونت علیه این قشر مهم جامعه می باشد، خشونت به مثابه‌ی یک پدیده ی شوم و فراگیر اجتماعی، نه تنها افغانستان بلکه تمام جامعه ی بشری را تهدید می‌کند. از همین رو نیاز است که طیف های مختلف جامعه، با تلاش های خستگی ناپذیر گام های اساسی و تعین کننده را جهت نابودی این پدیده‌ی ناپسند، بردارند.

در اعلامیه ارگ به نقل از رییس جمهور آمده است: همان طوری‌که می دانید، دولت در کنار مبارزه علیه خشونت، پیوسته تلاش نموده است تا زمینه های لازم را جهت ارتقای سطح مشارکت معنادار زنان در ساختارهای مختلف نظام، فراهم نماید.  مساعد نمودن زمینه های کار برای زنان در ساختار های مرکزی، محلی  و بین المللی مبین حمایت همه جانبه و بی دریغ دولت افغانستان از نقش و جایگاه زنان در نظام است.

به باور غنی: امروز زنان افغانستان قابلیت ها و توانایی های خویش را در ساختارهای مختلف از جمله وزارت‌ها، سفارت‌ها، معینیت‌ های ملکی و ‌نظامی و ادارات محلی و حتی صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی قهرمان ما، نشان داده اند. بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی، ما گواه تغییرات شگرفی در حوزه‌ی زندگی و نقش زنان در جامعه هستیم .

رییس جمهور غنی  ابراز امیدواری نموده که زنان کشوربا راه اندازی سروی ها و ریسرچ های علمی وضعیت عمومی و فضای عینی خویش را آسیب شناسی می‌کنند و راه حل های معقول را از میان پیچیده ترین مسایل بیرون می آورند و تصامیم لازم را  به منظور ریشه کن ساختن خشونت اتخاذ و گام های استوار را در این جهت بر میدارند.

این درحالی است که هنوز هم زنان در محکمه‌های صحرایی در برابر دید همگان، از سوی مردان بیگانه شلاق می‌خورند و سنگسار می‌شوند.

زنان افغان پس از این به تغییرات شگرفی دست می‌یابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد