زنان-به-طالبان-اگر-تغییر-کرده‌اید،-مکاتب-دختران-را-باز-کنید

نمایندگان زنان افغان می‌گویند که اگر طالبان از لحاظ فکری تغییر کرده‌اند، مکاتب دخترانه را در مناطق تحت کنترل‌شان باز کنند.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون حقوق بشر، جامعه مدنی و گروه پارلمانی زنان برای مشارکت سیاسی، روز دوشنبه(۳، حمل) در اعلامیه‌ای مشترک از طالبان خواستند که اگر می‌خواهید مردم تغییر فکری شما را باور کنند، باید مکاتب دخترانه را در مناطق تحت کنترل خود باز کنید.

در این اعلامیه آمده: خروج بی‌قید و شرط آمریکا از افغانستان، امتیازی است که واشینگتن به طالبان می‌دهد و در این تصمیم مردم این کشور و نیروهای امنیتی افغان متضرر خواهند شد.

در این اعلامیه از جامعه جهانی خواسته شده که با حمایت مالی، تجهیزاتی و استخباراتی خود در این مقطع مهم تاریخی مردم افغانستان را کمک کند.

براساس این اعلامیه: «جهان باید بدانند که طالبان قسمتی از واقعیت افغانستان هستند، ولی تصویر کلی از تمام ابعاد ملت، تاریخ و ارزش‌های این مملکت را نمایندگی نمی‌کنند.»

در اعلامیه آمده، زنان افغان می‌خواهند در روند صلح به تمام نگرانی‌های خود پاسخ مثبت داده شود و جهان در کنار آنها بایستند.

در این اعلامیه از سازمان ملل متحد خواسته شده که افغانستان را در امر مبارزه با «تروریسم» جهانی همکاری کند و در جریان روند صلح از ارزش‌های مشترک دموکراتیک حقوق زنان و حقوق بشر حمایت نماید.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه 14 آوریل 2021، در سخنرانی‌ خود در مورد خروج کامل سربازان آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که حالا وقت آن است تا طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان یابد و نیروهای آمریکایی به خانه‌ بازگردند.

زنان به طالبان: اگر تغییر کرده‌اید، مکاتب دختران را باز کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد