زنان-به-طالبان-صلحی-بدون-آزادی،-آرامش-در-قبرستان-است

وزارت امور زنان با برگزاری مراسم گرامی‌داشت از صد و يكمين سالروز استرداد استقلال کشور خطاب به طالبان اعلام نمود که زنان باید در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش فعال داشته باشند؛ زیرا صلحی بدون آزادی و استقلال به معنای آرامش در قبرستان است.

به گزارش افغان نیوز: حسینه صوفی، سرپرست وزارت امور زنان، امروز یکشنبه( 2، سنبله ) در این مراسم گفت که این وزارت  با افتخار تمام به‌سوی موثریت و کیفیت در پروسه صلح، انکشاف و خودکفای زنان با ارزشهای ملی و دستاوردهای تاریخی گام برمی‌دارد.

وی تاکید داشت که تلاش‌های زنان افغانستان در راستای تداوم استقلال، نظام جمهوریت، قانون اساسی و آزادی های مدنی زنان در پروسه های صلح، انکشاف و خود کفای زنان ادامه خواهد داشت.

بانو صوفی بیان کرد که حمایت از استحکام پایه های اجتماعی استقلال، جمهوریت و حضور مشارکتی زنان نتیجۀ مبارزات تاریخی و نماد های بنیادی سال های گذشته بوده و زنان طرفدار صلح با عزت و پایدار هستند.

وی افزود: « آزادی و استقلال که ثمرۀ خون های غازیان و به ویژه خونهای خواهران قهرمان ماست، به هیچ صورت معامله نخواهد شد، زیرا صلح بدون آزادی و استقلال به معنای آرامش در قبرستان خواهد بود».

سرپرست وزارت امور زنان تاکید کرد، زنان در هر شرایط به صلح اجتماعی و مصوونیت حقوقی، نیاز دارند و گروه طالبان باید به پیروی از عملکرد کشور های اسلامی، به حقوق زنان تمکین کند و زنان را در همه امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حمایت نمایند.

از سوی هم، منیره یوسف‌زاده، معاون وزارت دفاع ملی کشور اظهارداشت که از اعلام استقلال افغانستان در دورۀ شاه امان الله خان، بیشتر از صد سال می‌گذرد؛ اما امروزه جای خوشحالی است که زنان افغان توانسته اند در سنگرهای مقاومت با هراس افگنان از خاک و ناموس خود دفاع کنند.

او اضافه کرد، « طی چند سال گذشته حضور زنان از کمیت به موثریت مبدل گردیده و درحال حاضر هیچ گروهی نمی‌تواند که زنان را قربانی صلح کند».

در همین حال، حسنا جلیل، معین پالیسی وزارت داخله بیان کرد، زنان افغانستان در تمام عرصه های زندگی نقش پررنگ داشته و همچنان در تاریخ کشور به حیث نیروی فعال بازی کرده اند و هرگز صلح را معامله نخواهند کرد.

بانو جلیل اظهارداشت که حضور زنان در تمام بخش های نظام بخاطری حفظ و تامین امنیت جان شهروندان است که براساس نقشه اناثیه این  وزارت، قرار است تا سال 2024 پولیس زنان به ده هزار افزایش یابد.

این درحالی است که همه ساله از بیست و هشتم اسد به مناسبت استرداد استقلال کشور بزرگ داشت می‌شود و شهروندان در بسیاری از ولایت های کشور با برگزاری مراسم ویژه و شادمانی از آن پذیرایی می‌کنند.

زنان به طالبان: صلحی بدون آزادی، آرامش در قبرستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد