زنان-و-رسانه‌ها-باید-در-«چوکات-اسلام»-فعالیت-کنند

سخنگوی طالبان اعلام کرده که ما دیگر با کسی دشمنی نداریم، اما زنان و رسانه‌ها نباید خلاف ارزش‌های اسلامی و ملی فعالیت کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، ناوقت روز سه‌شنبه(۲۶، اسد) در اولین نشست خبری‌اش در کابل، گفت که به حضور و فعالیت زنان در جامعه، شدید نیاز است.

وی گفت: « مادران و خواهران ما عنصر مهم جامعۀ ماست و در چوکات اسلامی در همۀ بخش‌ها باید کار کنند و هیچ تبعیض وجود ندارد.»

مجاهد همچنان افزود که رسانه‌ها نباید خلاف اصول و ارزش‌های اسلامی و ملی نشرات کنند، بی‌طرفی را حفظ و انتقاد سالم داشته باشند. بنابراین، در آینده متوجه نواقص رسانه‌ها خواهیم بود.

سخنگوی طالبان تأکید کرد که زیربنای اقتصادی کشور باید تقویت شود و این گروه گام‌های جدی برمی‌دارد و از منابع اقتصادی بهره‌وری می‌کند. 

به گفتۀ او، در زمان اندک تغییرات مثبت در اقتصاد و تجارت کشور نیز به‌وجود می‌آید. همچنان کشورهای جهان و همسایه‌ها مطمین باشند هیچ آسیبی از خاک افغانستان متوجه آنان نخواهد شد.

آقای مجاهد گفت: افغانستان جای اشغال‌گران نیست و مذاکرات برای تشکیل حکومت اسلامی جریان دارد و در حکومت آینده همه جهت‌ها، اقوام و مردم سهیم خواهند بود.

او‌ گفت که دربارۀ پرچم کشور، پس از ایجاد نظام تصمیم گرفته می‌شود. همچنان دربارۀ قانون که پاسخ‌گوی نیازمندی‌های همه مردم باشد، حکومت جدید تصمیم می‌گیرد.

سحنگوی طالبان در اخیر به مردم اطمینان داد که هیچ اسلحه به پاکستان قاچاق نمی‌شود، روی ساخت نظام کار با جدیت ادامه دارد و به‌زودی اعلام می‌شود.

این درحالی است که نخست وزیر کانادا اعلام کرده که کشورش طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت نخواهد شناخت؛ زیرا آن‌ها یک دولت مشروع دموکراتیک را برکنار کرده‌اند.

زنان و رسانه‌ها باید در «چوکات اسلام» فعالیت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد