زنگ-مقاومت-از-سوی-چهره‌های-جهادی-به-صدا-درآمد

رييس پارلمان پاکستان، شماری از چهره‌های جهادی و سیاسی افغانستان را که پس از پیروزی طالبان به اسلام‌آباد پناه بردند، به دوستى و همكارى متقابل فراخواند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، امروز دوشنبه(۲۵، اسد) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که يك هيأت بلند رتبه از سران جهادى و سياسى افغانستان به‌شمول مير رحمان رحمانى رييس ولسى جرگه به پاكستان سفر كرده است.

وی افزوده است؛ این چهره‌های مطرح، شام ديروز در ضيافتی كه از سوی اسد قيصر، رييس پارلمان پاكستان به افتخار هيات افغانى ترتيب يافته بود، اشتراك  نموده و طرفين بر دوستى و همكارى متقابل دو كشور تأكيد كردند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که در این نشست، محمد کریم خلیلی، احمدضیا مسعود، میررحمان رحمانی، محمد محقق و صلاح‌الدین ربانی حضور دارند.

از سوی هم، معاون اول رییس جمهور غنی می‌گوید که من هیچ زمانی به میراث احمد شاه مسعود خیانت نکرده و در مقابل طالبان سرخم نخواهم کرد.

پیش از آن، عطا محمد نور نیز در پیوند به سقوط مزار شریف گفته بود که توطئه‌گران بزرگ تمامی امکانات دولتی را به طالبان تسلیم دادند، اما «راه ما در اینجا پایان نمی‌یابد.»

مارشال عبدالرشید دوستم و عطامحمد نور طی نشستی در شهر مزار شریف تعهد کرده بودند که مردم را تنها نمی‌گذارند و به قیمت خون شان در برابر طالبان می‌جنگند.

نیروهای امارت اسلامی طالبان روز گذشته پس از گریختن محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، وارد ارگ ریاست جمهوری در کابل شدند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور گفته که برای جلوگیری از خونریزی، بربادی و ویرانی کابل، افغانستان را ترک کرده است.

این درحالی است که طالبان پس از دستگیری اسماعیل خان، رهبر جهادی، از چهره‌های با نفوذ کشور مخصوصا سران حزب جمعیت همچون عطا محمد نور، صلاح‌الدین ربانی و احمد مسعود خواستند که به امارت اسلامی بپیوندند تا جنگ چهل ساله پایان یابد.

زنگ مقاومت از سوی چهره‌های جهادی به صدا درآمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد