سازمان-ملل-از-پیشنهاد-توقف-حملات-به-خاک-عربستان-استقبال-کرد

سازمان ملل از پیشنهاد حوثی‌های یمن برای توقف حملات موشکی و پهپادی به خاک عربستان استقبال کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز: مهدی مشاط، رییس شورای عالی سیاسی حوثی‌ها، روز جمعه( ۲۰، سپتامبر) اعلام کرد این گروه شبه‌ نظامی «تمامی حملات به خاک عربستان را متوقف می‌کند» به شرط آ‌ن‌که عربستان و سایر اعضای ائتلاف تحت رهبری آن کشور نیز دست به اقدامی مشابه بزنند.

این اظهارات یک هفته پس از حملات گسترده به تاسیسات نفتی عربستان مطرح شد.

هرچند حوثی‌ها مسؤولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را برعهده گرفته‌اند. اما امریکا و عربستان می‌گویند، ایران عامل حملات است؛ درحالیکه ایران دست‌داشتن در این حملات را رد کرد. ایران مهم‌ترین حامی حوثی‌هاست.

مارتین گریفیتس؛ نماینده ویژه ملل متحد در امور یمن، امروز یک‌شنبه، ۲۲ سپتامبر گفت که پیشنهاد حوثی‌ها "در صورت حسن‌ نیت می‌تواند پیامی قوی از تمایل آن‌ها به پایان دادن به جنگ یمن باشد".

در بیانیه‌ای که از سوی سازمان ملل منتشر شده آقای گریفیتس از «تمایل به یافتن یک راه‌حل سیاسی برای پایان‌دادن به نبردها» ستایش کرده‌است.

نماینده ویژه ملل متحد بر «لزوم استفاده از موقعیت و فرصت پیش‌آمده برای حرکت به جلو» و «برداشتن گام‌های لازم برای کاستن از خشونت، تنش‌های نظامی و اظهاراتی که کمکی به حل بحران نمی‌کند» تاکید کرده‌است.

پیش از این بیانیه عربستان به اظهارات شورای عالی سیاسی حوثی‌ها واکنش نشان داده‌بود.

عادل الجبیر؛ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان گفته بود "ما دیگران را بر پایه عملکرد و اقداماتی که انجام می‌دهند داوری می‌کنیم و نه برپایه سخنانی که می‌گویند".

این درحالی است که جنگ در یمن باعث کشته‌شدن هزاران تن و آواره‌شدن بیش از سه میلیون تن دیگر شده‌است و یمن در آستانه قحطی شدید قرار دارد.

سازمان ملل از پیشنهاد توقف حملات به خاک عربستان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد