سازمان-ملل-برای-برگزاری-انتخابات-افغانستان-آماده-است

با گذشت دوسال از زمان قانونی انتخابات پارلمانی، حکومت هنوز زمینه برگزاری انتخابات را فراهم نتوانسته، اما نهاد های خارجی از آمادگی شان برای دایر شدن انتخابات سخن می زنند.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور با آقای «کرگ جینس» رییس بخش کمک انتخاباتی ریاست امور سیاسی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار که تادامیچی یاماموتو نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در افغانستان نیز حضور داشت، دو طرف در مورد آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات صحبت نمودند.

رییس بخش کمک انتخاباتی ریاست امور سیاسی سازمان ملل متحد اعلام کرد که سازمان ملل آمادۀ همکاری تخنیکی و کمک به نظام انتخاباتی افغانستان و برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات‌های پیش رو می‌باشد.

دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور اعلام کرد که حکومت ارادۀ جدی برای برگزاری انتخابات دارد.

رییس اجراییه کشور همچنان گفت که برای تضمین شفافیت و اعتبار انتخابات، ما مصمم به استفاده از تکنالوژی در این پروسه می‌باشیم.

از سوی هم رئیس جمهورغنی در بیانیه افتتاحیه اش در نشست پروسه کابل بیان کرد که حکومت وحدت ملی آماده است تا در سال 1396 خورشیدی انتخابات پارلمانی را برگزار نماید.

وی علاوه نموده است که انتخابات ریاست جمهوری نیز در زمان معیین آن برگزار میشود، تا سرنوشت سیاسی را مردم به دست خود رقم زند.

اما کمیسیون مستقل انتخابات چند روز قبل گفته بود که انتخابات پارلمانی در جریان سال جاری برگزار نخواهد شد.

این کمیسیون از عدم بودجه کافی در زمینه انتخابات نگران است.

سازمان ملل برای برگزاری انتخابات افغانستان آماده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد