سازمان-ملل-برگشت-امارت-طالبان-به-هیچ‌-صورت-پذیرفتنی-نیست

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی وضعیت امنیتی افغانستان را بررسی و تاکید داشت که «برگشت امارت طالبان به هیچ‌ صورت پذیرفتنی نیست.»

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه کشور با نشر اعلامیه گفته است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در این نشست تأکید کرده‌اند که جامعه بین‌المللی از برگشت امارت طالبان حمایت نمی‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات اخیر بر مکاتب، کارمندان ماین پاکی در بغلان و غیرنظامیان در افغانستان را به شدت محکوم کرده‌ و حمایت صریح خود را از دولت و نیروهای امنیتی افغان و نیز حفظ دست‌آوردهای دو دهه گذشته اعلام کرده است.

دیبرا لاینز، نماینده فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، در نشست شورای امنیت این سازمان گفته است: «انعطاف‌پذیری افغانستان به شدت در حال آزمایش است و لغزش به سمت برخی از سناریوهای وخیم غیرقابل انکار است.»

لاینز به این شورا هشدار داد آن‌چه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، پیامدهای جهانی دارد و شورای امنیت سازمان ملل باید از شرایط در این کشور آگاهی کامل داشته باشد.

او از کشورهای عضو این شورا خواست که به گونه سخاوت‌مندانه به افغانستان کمک‌های بشردوستانه را فراهم کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در نشست شورای امنیت افزود: «من به مردم افغانستان اطمینان دادم که سازمان ملل متحد آن‌ها را رها نخواهد کرد و به کار خود ادامه می‌دهد.»

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور، در این نشست گفته که با آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گروه طالبان به خشونت‌ها افزوده‌اند.

به گفته اتمر، طالبان رابطه شان با گروه‌های تروریستی را قطع نکرده و از ماه‌ها به این سو در مذاکرات معنادار صلح نیز اشتراک نکرده‌اند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این نشست بر از سرگیری مذاکرات معنادار که به آتش‌بس و صلح دایمی منتج شود، تاکید کردند.

قابل ذکر است که نماینده‌گان امریکا، بریتانیا، استونیا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه، در این نشست سخنرانی کرده‌اند.

سازمان ملل: برگشت امارت طالبان به هیچ‌ صورت پذیرفتنی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد