سازمان-ملل-به-امید-تغیر؛-افغانستان-را-کمک-می‌کند

بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد در کنفرانس بروکسل گفت؛ جامعه جهانی به افغانستان کمک میکند و انتظار دارد که پیشرفت در سطح زندگی مردم این کشور مشاهده شود.

به گزارش افغان خبر؛ بانکی مون سر منشی سازمان ملل روز (چهارشنبه 14 میزان) در کنفرانس بروکسل گفت؛ سازمان ملل به افغانستان بر اساس یک حساب دهی شفاف کمک میکند و حکومت وحدت ملی باید تغییر در سطح زندگی مردم به بارآورند.

آقای مون گفت؛ کشورهای منطقه باید به افغانستان کمک کنند تا این کشور به مرحله خودکفایی برسد.

سرمنشی سازمان ملل گفت؛ یک ماه بعد هفتادمین سال عضویت افغانستان به این سازمان است و باید مردم این کشور زندگی بهتر داشته باشند. او افزود؛ خشونت در افغانستان جریان دارد و حکومت وحدت ملی با همکاری جامعه جهانی علیه این پدیده مبارزه کنند.

بانکی مون گفت؛ فساد در ادارات دولتی افغانستان به شکل گسترده وجود دارد؛ اما حکومت وحدت ملی نیز اقدام‌های موثر در امر مبارزه با این پدیده انجام داده است که باید در سال‌های آینده تلاش بیشتر کند و مبارزه با فساد را در اولویت کاری خود قراردهد.

سرمنشی سازمان ملل بیان داشت؛ در سال جاری بیش از یک میلیون افغان به دلیل جنگ‌های داخلی بی‌جا شده اند و جامعه جهانی باید به شکل جدی در این زمینه توجه کند.

در اخیر او افزود؛ جامعه جهانی به کمک‌های خود در زمینه انکشاف و تامین امنیت افغانستان کمک میکند تا افغانستان به یک کشور خود کفا تبدیل شود

سازمان ملل به امید تغیر؛ افغانستان را کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد