آمریکا-و-بریتانیا-از-افغانستان-در-نشست-بروکسل-حمایت-میکنند

وزیر خارجه آمریکا و معین پارلمان وزیر خارجه بریتانیا؛ در دیدار های جداگانه با دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور حمایت کشورشان را از افغانستان در نشست بروکسل اعلام کردند.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله در حاشیه نشست بروکسل با جان کری وزیر خارجه آمریکا و الوک شرما عضو پارلمان و معاون پارلمانی وزارت امورخارجه و کشورهای مشترک المنافع و وزیر امور آسیا و اقیانوسیه بریتانیا به طور جداگانه دیدار کرد.

در نشست آقای عبدالله با وزیر خارجه آمریکا؛ حمایت آن کشور از افغانستان در کنفرانس بروکسل٬ آخرین وضعیت سیاسی-امنیتی افغانستان٬ روند صلح٬‌ روابط منطقه‌ای و اولویت‌های حکومت وحدت ملی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

در این نشست هردو طرف براصل همکاری مشترک میان افغانستان و جامعه جهانی٬‌ موفقیت حکومت وحدت ملی و همکاری مشترک میان رهبری حکومت برای تطبیق توافقنامه سیاسی و بیرون رفت از چالش‌های موجود درکشور تاکید کردند.

همچنان در یک نشست جداگانه آقای عبدالله با معین پارلمانی وزیر خارجه بریتانیا دیدار کرد.

رئيس اجرائیه کشور در این نشست از تصمیم بریتانیا که بیشترین کمک‌های خویش را از طریق حکومت افغانستان به مصرف برساند تقدیرنمود.

رئيس اجرائیه کشور در این دیدار درباره اصلاحات، مبارزه با فساد و خودکفایی افغانستان صحبت نمود.

در این نشست آقای شرما از تعهدات کشورش برای کمک به افغانستان صحبت کرد و اطمئنان داد که یک افغانستان مستقل، دموکراتیک و با ثبات به نفع بریتانیا است و این کشور آماده است از افغانستان و دستاوردهای سالیان اخیر در این کشور حمایت نماید.

رئیس اجرائیه همچنان در این نشست درباره برنامه‌های توسعه‌ای حکومت وحدت ملی و افغانستان به مثابه نقطه وصل تجارت و ترانزیت انرژی در منطقه صحبت کرد. در باره کاسا یکهزار،‌ انتقال گاز و همچنان وصل شدن افغانستان به خط آهن بحث شد.

در این نشست همچنان مذاکرات صلح، آخرین تحولات سیاسی، اصلاح نظام انتخاباتی، روابط منطقه‌ای افغانستان و همکاری‌های متقابل دو کشور مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.

نشست اصلی بروکسل امروز آغاز میشود و میزان کمک های جامعه جهانی و حمایت آنها از افغانستان نیز معلوم خواهد شد.

آمریکا و بریتانیا از افغانستان در نشست بروکسل حمایت میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد