سازمان-همکاری-اسلامی-خواستار-رفع-محدودیت‌ها-علیه-زنان-شد

سازمان همکاری اسلامی از امارت اسلامی افغانستان خواسته است که به زنان اجازه‌ تحصیل و کار بدهند.

به‌ گزارش افغان نیوز؛ طارق علی بخیت، نماینده‌ ویژه سازمان همکاری اسلامی در دیدار با عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، خواستار رفع محدویت ا.ا بر تحصیل و کار زنان شده است.
نماینده‌ سازمان همکاری اسلامی در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته است آموزش دختران را برای کشورهای اسلامی مهم خوانده و افزوده است که این کشورها متعهد اند که در بخش تعلیم و تحصیل با افغانستان همکاری کنند.
این خبر که در مرکز رسانه‌های افغانستان نشر شده، طارق علی بخیت، سفر هیأت سازمان همکاری‌های اسلامی به افغانستان را نمایانگر «نیت نیک» و مناسبات خوب این سازمان با حکومت سرپرست خوانده است.
وی افزوده است که جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی متعهد به کمک و همکاری با افغانستان است.
به‌گفته‌ی او، هدف از اعزام هیأت به افغانستان تشخیص اولویت‌ها در این کشور است.
طارق علی بخیت گفته است که سازمان همکاری‌های اسلامی برای افغانستان اجندای پنهان ندارد، بلکه تلاش می‌کند تا «زمینه را برای کمک به افغان‌ها و تعامل افغانستان با جهان فراهم سازد».
 نماینده‌ی سازمان همکاری اسلامی از تلاش ا.ا در راستای مبارزه با داعش و سرکوب این گروه تقدیر کرده است.
او گفته است است که کشورهای همسایه‌ی افغانستان که در برخی موارد نگرانی دارند، باید برای رفع آن با مقام‌های ا.ا صحبت کنند.
این درحالی است که طارق علی بخیت،  در دیدار با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا گفته است، این دیدارها بخشی از راهکار تعامل سازنده این سازمان با افغانستان است که در مورد امارت اسلامی افغانستان اتخاذ شده است.
آقای بخیت همچنان با استقبال از تلاش‌ها و دست‌آوردهای ا.ا در عرصه‌های مختلف، بر تعامل و هم‌فکری مستقیم کشورهای عضو این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد.
از سوی‌هم در این دیدار دوکتور آمنه، رییس عمومی امور خانواده و فرهنگی سازمان همکاری اسلامی گفته است با در نظر داشت اولویت‌ها آماده کمک به افغانستان در عرصه‌های مختلف هستند.
در همین‌حال سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار در مورد توجه ویژه رهبری امارت اسلامی به جلوگیری از خون‌ریزی در کشور، تأمین امنیت، محو داعش، مشارکت فعال زنان در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، تجارت و سایر عرصه‌ها و حقوق زنان معلومات داد.
با این حال مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا در دیدار با طارق علی بخیت، معاون سازمان همکار اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان و هیأت همراه‌اش از پیشرفت‌های انجام‌شده در زمان حاکمیت امارت اسلامی معلومات داده و از آنان خواست تا واقعیت‌های افغانستان را به جهان منعکس کنند.
آقای حنفی همچنان بر توسعه بیشتر روابط این سازمان با امارت اسلامی تأکید کرد و گفت که باید از نمایندگان ا.ا در نشست بعدی این سازمان در گامبیا دعوت شود تا به مشوره‌های مقامات سازمان همکاری اسلامی گوش دهند و علاوه بر این، آنها را از واقعیت های موجود در افغانستان آگاه کنند.
در همین‌حال، هیأت این سازمان از همکاری کامل با افغانستان اطمینان داده است و گفته است که قرار است با دو موسسه بین‌المللی برای کمک به افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی تفاهم‌نامه‌ها امضا شود.

سازمان همکاری اسلامی: خواستار رفع محدودیت‌ها علیه زنان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد