سال-شاهد-قوت-گرفتن-نیروهای-امنیتی-و-دفاعی-خواهیم-بود

اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم افتتاح اجلاس سالانه تقنینی دورۀ شانزدهم شورای ملی گفت که هم اکنون پلان امنیتی چهار ساله در حال تطبیق است که نتایج واقعی آن را در سال ۱۳۹۷مشاهده خواهیم کرد و در سال ۱۳۹۸ما در نیروهای دفاعی و امنیتی خویش شاهد یک قوت بزرگ و بی سابقه خواهیم بود.

به گزارش افغان نیوز: سخنان رییس جمهور غنی در مراسم افتتاح اجلاس سالانه تقنینی دورۀ شانزدهم شورای ملی: با عملی شدن کامل پلان امنیتی، افغانستان انشاالله در بخش امنیتی و دفاعی به خودکفایی کامل خواهد رسید.

هم اکنون پلان امنیتی چهار ساله در حال تطبیق است که نتایج واقعی آن را در سال ۱۳۹۷مشاهده خواهیم کرد و در سال ۱۳۹۸ ما در نیروهای دفاعی و امنیتی خویش شاهد یک قوت بزرگ و بی سابقه خواهیم بود.

زمانی که صلح تامین گردد، نقش نیروهای امنیتی و دفاعی ما بیشتر از پیش اهمیت کسب می‌کند، بخصوص این نیروها می توانند نقش بارز خویش را در راستای حراست از تمامیت ارضی، پروژه های زیربنایی ملی و حاکمیت قانون و همچنان رسیدگی به آسیب دیده‌گان ناشی از حوادث طبیعی ایفا نمایند.

با عملی شدن کامل پلان امنیتی، کشوری می¬تواند به پای خود بایستد که از نظر اقتصادی خودکفا باشد. ما برای خودکفا شدن باید عواید ملی خود را سالانه حد اقل به ۸ ملیارد دالر برسانیم.

مهار آبهای کوچک و متوسط علاوه بر بندهای بزرگ، لازم است تا وضعیت آب قابل پیش بینی و قابل مدیریت باشد. در هفتۀ اول نوروز برنامه های در این باره عملی تشریح خواهد شد. آب ما آبروی ماست و ما آبروی خود نگه میداریم.

ما دارای منابع آب هستیم، هرچند با تغییرات اقلیمی و گرمایش منطقه، نسبت به گذشته با محدودیت مواجه شده است، ولی هنوز می¬توانیم با مدیریت همه جانبۀ آن، اقتصاد کشور خود را بهبود ببخشیم.

سیاست افغانستان سیاست اتصال است نه جدایی و ما می خواهیم با تمام همسایه‌گان خویش روابط خوب و همکاری منظم اقتصادی داشته باشیم.

ترکمنستان منابع غنی گاز را دارا می باشد و سیاست صادرات گاز این کشور مسیرهای صادراتی را تعقیب می نماید که از افغانستان می گذرد و این موضوع در اولویت سیاست اقتصادی ما قرار دارد.

پیام ما پیام همکاری منطقوی است، تقویت مناسبات منطقه یی ما را از فقر به ثروت می رساند، بناً خواهان دشمنی هیچ کشوری نیستیم چون منافع ملی ما پایدار است و ما می خواهیم که در محور همکاری های منطقه‌یی قرار گیریم. همیشه منافع ملی خود را ترجیح خواهیم داد.

ما بخاطر رسیدن به رفاه اقتصادی نیاز به سیاست مثبت منطقوی داریم و به این هدف نزدیک شدیم تا افغانستان به مرکز منافع مشترک تبدیل شود.

امروز موقعیت افغانستان به مثابۀ وصل کنندۀ آسیای مرکزی با جنوب آسیا، و وصل کنندۀ چین با ایران، و همچنان به مثابۀ چهار راه ترانزیت انرژی با پاکستان و هند، یکی از ظرفیت¬های مهم کشور ماست که راه تحقق خودکفایی اقتصادی ما را فراهم میکند.

برای این کار باید از منابع پنهان و ظرفیت های نهفته در کشور بهره بگیریم. در گذشته، افغانستان چهار راه کاروانهای بزرگ بود که مناطق مختلفی را با هم وصل میکرد.

سال 1398شاهد قوت گرفتن نیروهای امنیتی و دفاعی خواهیم بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد