سخنان-تکراري-ترامپ-در-مورد-ترک-افغانستان

رییس‌ جمهور ترامپ گفته‌است که نظامیان امریکایی با یک «سرعت مناسب» افغانستان را ترک می‌کنند و تمام این نیروها به خانه‌های شان برخواهند گشت.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری امریکا، دیروز سه شنبه(6، جوزا) در صحبت با خبرنگاران، یکبار دیگر سخنان همیشگی خود را تکرار کرد و گفت: «ما واقعاً به عنوان سرباز عمل نمی‌کنیم، عملکرد ما مثل پولیس است. ما برای پاسبانی به آنجا نرفته‌ایم.» او افزود: «ما قوای امریکایی را از افغانستان خارج می‌کنیم

رییس ‌جمهور امریکا تاریخی را برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان مشخص نکرد؛ اما گفت که «با سرعت مناسب» نظامیان آن کشور افغانستان را ترک خواهند کرد.

در همین زمینه روزنامۀ نیویارک تایمز از قول منابع آگاه گزارش داده‌است که آقای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که خود نامزد حزب جمهوری‌خواه در آن است، تلاش دارد تا وعده انتخاباتی سال ۲۰۱۶ اش مبنی بر پایان‌دادن به جنگ افغانستان و برگرداندن سربازان امریکایی به کشورشان را عملی کند.

خروج نیروهای امریکایی از مفاد اساسی توافق‌نامه صلح میان طالبان و امریکا است که در اواخر سال گذشته خورشیدی در قطر به امضا رسید.

بر اساس این توافق‌نامه، امریکا باید در جریان ۱۳۵ روز پس از امضای این سند، شمار نظامیان خود را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش بدهد و تا مدت ۱۴ ماه پس از امضای این توافق‌نامه تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از طالبان خواسته است که در یک عمل بالمثل به رهایی زندانیان حکومت اقدام کرده و همچنان با تمدید و دایمی‌شدن آتش‌بس، زمینه را برای تطبیق کامل توافق‌نامه‌ی صلح و آغاز مذاکرات فراهم کنند.

سخنان تکراري ترامپ در مورد ترک افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد