سخنان-حسن-روحانی-مداخله-در-امور-داخلی-افغانستان-است

اعضای مجلس نمایندگان به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مورد بند های آب کشورمان، واکنش نشان داده و آن را مداخله آشکار در امور افغانستان دانستند.

به گزارش افغان نیوز: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در هفته گذشته گفته بود:" ما نمیتوانیم در مورد آنچه محیط زیست مارا تخریب میکند بی تفاوت باشیم و بند های آب سلما، کمال خان و کجکی در افغانستان میتواند برای محیط زیست شماری از استان های ایران خطرناک باشد".

این سخنان آقای روحانی به مزاج مقام های افغان خوش نخورده است، وزارت انرژی و آب گفته است که مدیریت افغانستان و ایجاد بندهای آب میتواند به نفع همه کشور های منطقه باشد.

اما امروز شنبه (17سرطان) در نشست عمومی مجلس نمایندگان مردم این سخنان رئیس جمهور ایران را مداخله در امور داخلی افغانستان داستند.

عبدالطیف پدرام، یکی از نماینده‌گان مجلس گفت که اظهارات رییس جمهور ایران مداخله در امور افغانستان است و نه ایران، نه پاکستان و نه امریکا هیچ‌کدام حق ندارند در امور افغانستان مداخله نمایند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان گفت که اظهارات رییس جمهور ایران در رابطه به آب هلمند دور از انصاف است و در این راستا در زمان موسا شفیق(نخست‌وزیر پشین افغانستان) معاهده‌یی میان دوطرف امضا گردیده و هرگونه بحث بر سر آب میان دو کشور از بنیاد منتفی است.

رییس مجلس نمایندگان گفت این بحث‌ها جزءاین‌که یک مشکل را بین دو ملت ایجاد می‌کند، کدام سودی را در پی نخواهد داشت.

نادر خان کتوازی، دیگر عضو مجلس نماینده‌گان سخنان رییس جمهور ایران را اخطار عنوان کرده گفت که معلوم می‌شود ایران به ساخت بندها درافغانستان مخالف می باشد.

سخنان حسن روحانی مداخله در امور داخلی افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد