سخنان-عطا-محمد-نور-تنش-زا-و-مضحک-است

دفتر معاونت اول ریاست جمهوری در واکنش به گفته های اخیر عطا محمد نور در مورد پیشنهاد حکومت برای وی، گفته که سخنان سرپرست والی بلخ تنش زا و مضحک است.

به گزارش افغان خبر:  ریاست دفتر جنرال دوستم علاوه کرده که آقای نور با ریاست جمهوری بر سر باز شدن حساب های مالی اش به نتیجه رسیده است.

عنایت الله بابر فرهمند رییس دفتر آقای دوستم در واکنش به مصاحبه عطا محمد نور با تلویزیون بی بی سی فارسی گفته است که اظهارات آقای نور احساسات ترکتباران افغانستان را به شدت جریحه دار کرده است.

رییس دفتر جنرال دوستم گفته:« این حرف او مضحک و حکایتگر ناپختگی سیاسی ایشان و کسانی است که این روزها از او آله‌ی دستی علیه هم‌حزبی‌های خودش و بیشتر از آن علیه جنبش ملی اسلامی افغانستان و شخص معاون اول ریاست جمهوری ساخته اند.»

وی همچنان علاوه کرد که سخنان عطا محمد نور تنش زا است و تفرقه میان اقوام ایجاد میکند.

خبر گزاری افق  با نشر این خبر نوشته که رییس دفتر آقای دوستم گفته است که معاونیت اول برای آقای عطا لقمه ای کلان از دهان اوست.

او گفته است که جنرال دوستم همچنان خواستار روشن شدن قضیه سوء قصد به جان خویش است.

آقای فرهمند گفته است که جنرال دوستم بارها از سوی ریاست جمهوری و شورای امنیت مورد بی مبالاتی قرار گرفته است و از همان روزهای نخست تشکیل حکومت وحدت ملی تاکنون تلاش شده تا موقف و جایگاه آقای دوستم نادیده گرفته شود.

او گفته است که مقام معاونیت اول ریاست جمهوری تبدیل به یک جزیره شده است.

این در حالی است که در این اواخر عطا محمد نور از سوی اعضا جمعیت اسلامی نیز تحت فشار قرار دارد و چانه زنی های او با ارگ ریاست جمهوری به حالت تعلیق قرار گرفت.

عطا محمد نور در مصاحبه اخیرش با بی بی سی بیان کرده که مقام های حکومت به وی پیشنهاد معاونت اول ریاست جمهوری را داده تا جایگزین جنرال دوستم گردد، اما این پیشنهاد از سوی او رد گردید.

سخنان عطا محمد نور تنش زا و مضحک است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد