سخنرانی-عبدالباری-عمر-را-بررسی-می‌کنیم

وزارت خارجه‌ آلمان اعلام کرده که در مورد سخنرانی عبدالباری عمر، رییس اداره‌ تنظیم غذا و داروی ا.ا در تجمعی در شهر کلن این کشور تحقیق می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه آلمان روز گذشته (جمعه، 26 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای در ایکس گفته است که هیچ ویزایی توسط نمایندگی‌های سیاسی آلمان برای آقای عمر صادر نشده و آنان در مورد این سفر اطلاعی دریافت نکرده‌اند.

وزارت خارجه آلمان افزوده است: «ما حضور عبدالباری عمر، نماینده‌ طالبان در شهر کلن را شدیدا محکوم می‌کنیم. ما در حال بررسی اقدامات بیشتر در همکاری نزدیک با مقام‌های داخلی و شرکای خود هستیم».

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در ایکس گفته است که آقای عمر در یک نشست شهروندان افغانستان در آلمان سخنرانی کرده و به پرسش‌‌های آنان پاسخ داده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها گزارش داده اند که داکتر عبدالباری عمر، رییس اداره ملی غذا و داروی افغانستان در شهر کلن آلمان، در دیدار با مردم افغانستان گفته که با وجود تحریم های بین المللی، رهبران ا.ا پروژههای بزرگی را آغاز کرده و «دست روی دست نمینشینند».

طبق گزارش، آقای عمر به افغانهای مقیم آلمان در مورد پروژههای بزرگ جاری در افغانستان مانند کانال قوشتپه، موافقتنامه حوضه نفتی رودخانه آمو، بازسازی بزرگ‌راه‌های کشور، ساخت اساسی جاده سالنگ‌ها و قراردادهای عمده با شرکت‌های ملی و بین‌المللی در زمینه معادن به شهروندان افغانستان در آلمان اطلاعات داده است.

سخنرانی عبدالباری عمر را بررسی می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد