سر-انجام،-جنگ-چهل-ساله-افغانستان-خاتمه-می‌یابد

معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با جمعی از متنفذین ولایات شمال کشور گفت که باورمندیم سر انجام جنگ چهل ساله خاتمه خواهد یافت تا همه در یک فضای امن زندگی کنند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که جمعی از متنفذین، بزرگان مردمی و نمایندکان معدن کاران مناطق مختلف ولایات شمال کشور، بعد از ظهر دیروز چهار شبنه با سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور دیدار و مطالبات خویش را با وی در میان گذاشتند.

دیدار کنندکان نخست پیروزی تیم دولت ساز را در انتخابات ریاست جمهوری به معاون رئیس جمهور تبریک گفته و افزودند که تیم دولت ساز بابرنامه های ملی که در سطح کشور دارد، می تواند صلح و ثبات دایمی در کشور را تأمین کند.

آنان همچنین از پیشرفت های پروسه صلح ابراز امیدواری کرده و گفتند که صلح سراسری خواسته‌ اساسی مردم افغانستان است و از تلاش های حکومت در این خصوص ابراز رضایت کردند.

معاون رییس جمهور ضمن قدردانی از متنفذین ولایات شمال کشور گفت که پیروزی تیم دولت ساز در حقیقت پیروزی جمهوریت و نظام مبتنی بر حقوق شهروندی است که خواست همه مردم افغانستان است.

وی همچنین با اظهار خوشبینی از انکشافات تازه در پروسه صلح و تطبیق مرحله وار کاهش خشونت، افزود که همه مردم افغانستان به این امیدواری رسیده اند که سر انجام جنگ چهل ساله خاتمه خواهد یافت تا همه در یک فضای امن زندگی کنند.

آقای دانش با ذکر مشکلات امنیتی در اکثر نقاط کشور گفت که رهبری حکومت افغانستان با دقت تمام مسایل کلان ملی از جمله مذاکرات صلح را دنبال می کند تا به یک صلح سراسری و ثبات دایمی دست یابیم.

معاون رییس جمهور در خصوص موضوعات مرتبط به انتخابات نیز اظهار امید واری کرد که همه سیاسیون به منافع ملی و مصالح علیای کشور بیشتر توجه کنند.

دانش در رابطه به مشکلات و چالش های که متوجه معدن کاران ولایت های سمنگان و بغلان است نیز وعده سپرد که خواسته های آنان را از مجرای‌های مربوطه پیگیری می‌کند.

سر انجام، جنگ چهل ساله افغانستان خاتمه می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد