سرابی-صلح-بدون-حضور-زنان-ناممکن-است

معاون شورای عالی صلح اظهار داشت که صلح بدون حضور معنی دار زنان امکان پذیر نیست، زیرا خانم ها بیشتر از نیم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و باید حقوق شان در برنامه های ملی در نظر گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز: حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح امروز سه‌شنبه (14، حوت) طی نشستی به مناسبت بزرگ‌داشت از هشتم مارچ، روز جهانی زن، در کابل گفت: صلح بدون حضور معنی دار زنان امکان پذیر نیست، زیرا خانم ها بیشتر از نیم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و باید حقوق شان در برنامه های ملی نظر گرفته شود.

وی افزود؛ حقوق زنان در گفتگوهای صلح باید به اساس قانون اساسی کشور در نظر گرفته شود و همچنان تمامی دست آورد ۱۸ ساله نباید قربانی صلح گردد.

خانم سرابی با ابراز خرسندی گفت که در کنفرانس امروزی نظریات بانوان در رابطه به صلح در نظر گرفته خواهد شد و شورای عالی صلح به نظریات همه اقشار جامعه توجه جدی دارد.

در همین حال، محمد عمر داوودزی، رئیس دارالانشاء شورای عالی صلح در این مورد گفت: هرچند حضور زنان در ادارات دولتی در ۱۸ سال اخیر افزایش چشم گیر داشته اما تا هنوز کافی نبوده و باید حضور آنان در ادارات دولتی بیشتر از این افزایش یابد.

آقای داوود زی اضافه نمود که جنگ با گروه طالبان راه حل نیست و چاره جز گفتگوی صلح با این گروه وجود ندارد و باید صلح تحقق پیدا کند و جنگ خاتمه یابد. اما در این میان حقوق زنان نباید به فراموشی سپرده شود.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان صبح امروز سه‌شنبه(14، حوت) در توییت کوتاهی گفته است که مذاکرات در قطر جریان دارد و نمایندگان شان در این نشست با احتیاط به پیش می‌روند.

سرابی: صلح بدون حضور زنان ناممکن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد