سران-گروه-خواستار-جلوگیری-بحران-انسانی-در-افغانستان-شدند

رهبران گروه ۷ از وضعیت پیش آمده در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستارجلوگیری از بحران انسانی در این کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ رهبران گروه 7 امروز( چهارشنبه، 3 سنبله) به رهبری بریتانیا در مورد افغانستان نشستی را دایر کردند که در آن دبیر کل سازمان ملل و دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی( ناتو) نیز حضور داشتند.

رهبران گروه ۷ (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، جاپان، امریکا و بریتانیا) خواستار آرامش و خویشتن‌داری در مورد امنیت شهروندان آسیب‌پذیر افغان، خارجی‌ها و جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان شده‌اند.

در بیانیه‌ی سران گروه 7 که در پایان نشست آنها در مورد افغانستان صادر شده، آمده است: «ما خواستار پایبندی به تعهدات تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشر از جمله حقوق زنان، دختران و گروه‌های اقلیت هستیم و حقوق بین‌المللی بشردوستانه در هر شرایطی مورد حمایت است».

در این بیانیه آنها آمده است که مردم افغانستان مستحق زندگی در صلح و امنیت هستند و افغانستان دیگر هرگز نباید به پناه‌گاهی امن برای تروریستان تبدیل شود و نباید از افغانستان بر دیگر کشورها حملات تروریستی صورت گیرد.

رهبران این گروه گفته‌اند که به همکاری با ناتو و دیگر شرکای‌شان در امر مبارزه با تروریسم با قاطعیت و همبستگی ادامه می‌دهند. به گفته آنها دولت آینده‌ی افغانستان باید به تعهدات بین‌المللی این کشور برای حفاظت در برابر تروریسم پایبند باشد.

سران گروه 7 بر حفظ حقوق بشری افغان‌ها به‌ویژه زنان، کودکان و اقلیت‌های قومی و مذهبی تاکید کرده وگفته اند که در آینده باید از حاکمیت قانون حمایت و با قاچاق انسان و مواد مخدر مبارزه شود.

در بیانیه‌ی سران گروه ۷ آمده است که اولویت فوری آنان اطمینان از تخلیه‌ی ایمن شهروندان و افغان‌هایی است که در بیست سال گذشته همرای‌شان همکاری کرده‌اند.

در بیانه آمده است که آنها طرف‌های افغان را براساس عملکردشان قضاوت می‌کنند، نه براساس حرف و «طالبان در قبال اقدامات خود در جلوگیری از تروریسم، حقوق بشر به‌ویژه زنان، دختران و اقلیت‌ها و پیگیری یک حل و فصل سیاسی فراگیر در افغانستان پاسخگو خواهند بود».

گروه 7 در پایان تاکید کرده اند که مشروعیت هر دولتی در آینده بستگی به رویکردی دارد که اکنون برای حفظ تعهدات بین‌المللی افغانستان و تضمین افغانستان باثبات روی‌دست گرفته می‌شود.

این در حالی است که اورزولا فن درلاین، رییس اتحادیه اروپا، اعلام کرده  است که کمک به مردم افغانستان تا آن‌جا که شرایط اجازه دهد، وظیفه اخلاقی این اتحادیه و رهبران گروه جی ۷ است.

سران گروه 7 خواستار جلوگیری بحران انسانی در افغانستان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد