سرنوشت-تلخ-زنان-زندانی-همزمان-با-شیوع-ویروس-کرونا

سازمان عفو بین الملل می‌گوید: شیوع ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش است و زندانیان زن که با کودکان خود در زندان به سر می برند، در معرض تهدید بیشتر قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این سازمان آمده است که با گذشت دو هفته از صدور فرمان رئیس جمهوری افغانستان برای آزاد کردن زندانیان، در زمینه رهایی آنان "اقدامی نشده" است.

عفو بین الملل هشدار داده که شیوع ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش است و زندانیان زن که با کودکان خود در زندان به سر می برند در معرض تهدید بیشتر قرار دارند.

در اعلامیه عفو بین الملل آمده که با توجه به افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، در اغلب سلول‌های زندان، نزدیک به پنج نفر نگهداری می‌شوند که آنان به خدمات بهداشتی و مواد ضد عفونی دسترسی ندارند.

براج پاتنیک، مسئول جنوب آسیای سازمان عفو بین الملل گفته است که خطر شیوع ویروس کرونا هر روز افزایش می‌یابد، اما بعد از صدور فرمان رییس جمهور غنی تاکنون اقدامی برای رهایی زندانیان صورت نگرفته است.

این نهاد از دولت افغانستان خواسته که اقدام فوری برای رهایی زندانیان زن و انتقال آن به محل‌های کم خطر شده است.

براساس تازه ترین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۵۲۱ مورد رسیده است. شیوع این ویروس در ۲۷ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور گزارش شده و ۱۵ نفر نیز به دلیل این بیماری جان داده‌اند.

سرنوشت تلخ زنان زندانی همزمان با شیوع ویروس کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد