سرور-دانش-با-ایجاد-حکومت-موقت-مخالفت-کرد

معاون دوم رییس‌جمهور غنی با ایجاد حکومت موقت مخالفت کرد و آن را طرحی کهنه و به معنای بازگشت به گذشته دانست.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری که روز جمعه(2، قوس) طی محفلی در غرب کابل گفت که ایجاد حکومت موقت به نفع مردم افغانستان نیست و تنها به نفع دشمنان داخلی و خارجی این کشور است. او گفت که “ایجاد حکومت موقت، یک شعار کهنه، بی مورد، غیرعملی، مغایر قانون اساسی، برگشت به عقب و به معنای ایجاد یک بحران دیگر است.“

دانش گفت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی و ولسوالی‌ها باید مطابق قانون اساسی برگزار شود. او برگزاری انتخابات را مساله‌ای مهم در ساختار سیاسی کشور دانست و گفت که “انتخابات هیچ ربطی به مساله صلح نداشته و به تاخیر انداختن آن هیچ توجیه قانونی و سیاسی ندارد.”

به گفته معاون دوم رییس‌جمهور، تا زمانی که در قانون اساسی تعدیل نیامده، ارایه هرگونه طرح مغایر با قانون اساسی، در مورد صلح، انتخابات، مسایل مربوط به ساختار نظام سیاسی کشور و تیم‌های انتخاباتی، قابل پذیرش نیست.

دانش به گفتگوهای صلح با طالبان اشاره کرد و افزود که صلح به معنای قربانی‌شدن دستاوردهای کنونی نیست. او گفت که صلح به معنای این نیست که افغانستان دوباره به کام ویرانی و فروپاشی سیاسی و اجتماعی فرو رود یا در دامن تحجر، دیکتاتوری و انحصارطلبی سقوط کند.

سرور دانش با ایجاد حکومت موقت مخالفت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد