سرپرست-جدید-وزارت-صحت-به-زودی-معرفی-می‌شود

ارگ ریاست جمهوری پس از برکناری احمد جواد عثمانی اعلام نموده که سرپرست جدید وزارت صحت عامه به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ که امروز شنبه(۱۳، جدی) منتشر شده، آمده است که تصمیم در مورد احمد جواد عثمانی، وزیر صحت عامۀ کشور بر اساس از سوی ارگ گرفته شده و برکناری وزیران از صلاحیت‌های رییس جمهور است. 
اعلامیه می‌افزاید: آقای عثمانی طبق صلاحیت‌های رییس جمهور غنی که در قانون اساسی کشور درج است، از سمتش برکنار شده و نیاز به بحث‌های حاشیه‌یی در این باره احساس نمی‌شود.

طبق اعلامیه ارگ، در این باره بازنگری صورت نگرفته و سرپرست جدید این وزارت به زودی معرفی خواهد شد.

در همین حال، گفته می‌شود که خانم نسرین اوریاخیل، رییس شورای طبی کشور به عنوان سرپرست وزارت صحت عامه معرفی می‌شود؛ اما ارگ تاکنون این موضوع را تأیید نکرده است.
 احمد جواد عثمانی حدود یک ماه پیش رأی اعتماد مجلس نماینده‌گان را به عنوان وزیر صحت عامۀ کشور به دست آورد. اما هفتۀ گذشته از سوی رییس‌جمهور برکنار شد.

تصمیم به برکنار آقای عثمانی پس از آن گرفته شده است که چهار نفر از نزدیکان او که در رده‌های مختلف وزارت صحت عامه کار می‌کردند، به رشوه‌طلبی متهم شدند. 
آقای عثمانی اما این اتهام را یک دسیسۀ سیاسی عنوان می‌کند و می‌گوید که بدون این که استعفا بدهد، برکناری‌اش از سوی رییس‌جمهور منظور شده است.

احمد جواد عثمانی از سوی عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی به این سمت معرفی شده بود و تصمیم به برکناری او با مخالفت آقای نور نیز روبه‌رو شده است.

سرپرست جدید وزارت صحت به زودی معرفی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد