سرپرست-سفارت-پاکستان-در-کابل-احضار-شد

به دنبال حملات پاکستان، در خاک افغانستان که منجر به کشته شدن چندین تن شده است، وزارت خارجه ا.ا، سفیر پاکستان را در کابل احضار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه حکومت سرپرست با نشر اعلامیه‌ای، حمله‌های هوایی پاکستان به ولایت‌های خوست و پکتیکا را محکوم کرده و با احضار سرپرست سفارت این کشور در کابل به این وزارت، نامه اعتراضی حکومت را به وی داده است. 

 در اعلامیه این وزارت، آمده که حکومت سرپرست تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و به هیچ وجه نمی‌تواند تجاوز به خاک خود را تحمل کند.

 وزارت خارجه گفته که دولت جدید پاکستان و مردم این کشور نباید اجازه دهند که با اقدامات غیرمسوولانه و سیاست‌های نادرست برخی از حلقه‌ها، روابط دو کشور پیچیده شود.

این وزارت، با نشر خبرنامه‌ای دیگری نیز اعلام کرده بود که نیروهای دفاعی کشور به حملات شب گذشته بر ولسوالی های جداگانه برمل و خوست پکتیا با شلیک توپ‌های سنگین و سبک به سمت پاسگاه‌های پاکستان در نزدیکی خط فرضی دیورند پاسخ داده اند.

به گفته این وزارت این اقدام پاکستان، تجاوز آشکار در خاک افغانستان است.

با این حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت ا.ا، خطاب به پاکستان کرد و گفته است که چنین حمله‌ها نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود.

سرپرست سفارت پاکستان در کابل احضار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد