سرپرست-وزارت-داخله-به-گروه-طالبان-هشدار-داد

سرپرست وزارت داخله هشدار داد؛ در صورتی که دشمنان افغانستان به صدای صلح حکومت لبیک نگویند، نیروهای امنیتی علیه آن ها مبارزه جدی خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله کشور امروز چهار شنبه(22، عقرب) طی یک نشست "هم صدایی مردم با پولیس" گفت که نیروهای امنیتی از قوت بهتر برخودار اند تا بتوانند فضای صلح را در پیش گرفته و احیا کنند.

وی افزود، در صورتی که دشمنان افغانستان به صدای صلح حکومت لبیک نگویند، نیروهای امنیتی علیه آن ها مبارزه می کنند.

سرپرست وزارت داخله تاکید کرد که گروه طالبان در هشت ماه گذشته ضربات سختی متقبل شده و عملیات الفتح این گروه با شکست مواجه شده است.

اندربی ادامه داد که ظرفیت نیروهای امنیتی این اطمینان را به سیاسیون داده که در راستای تامین امنیت و رسیدن صلح گام بردارند.

آقای اندرابی تاکید کرد که موفقیت و ناکامی نیروهای پولیس به همکاری مردم با این نیروها بستگی دارد.

در همین حال، احمد شاهین، کارشناس مسائل سیاسی روز سه شنبه(21، عقرب) در مصاحبه با خبرنگار افغان نیوز گفت که سفر جنرال فیض حمید، رییس سازمان استخبارات نظامی پاکستان و معاون وزارت خارجه آن  کشور به کابل با آزادی زندانیان طالب و انس حقانی ارتباط دارد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در بیانه‌یی تلویزیونی خود در پیوند به آزادی انس حقانی و شماری دیگری از اعضایی ارشد گروه حقانی از زندان بگرام گفت: «برای تامین صلح با عزت و پایدار قیمت تلخ می‌پردازیم».

اظهارات امید‌وار کننده آقای اندرابی درحالی مطرح می شود که حوالی ساعت ۷:۲۵ دقیقه‌ی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ عقرب) یک انفجار قوی در حوزه پانزدهم شهر کابل در نزدیکی وزارت امور داخله به وقوع پیوست.

این رویداد با انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده نوع تونس در ساحه‌ی جاده ۴۰ متره قسیم به وقوع پیوست که در نتیجه 7 کشته و 10 زخمی برجا گذاشت.

سرپرست وزارت داخله به گروه طالبان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد