سرکوب-طالبان-از-سوی-نیروهای-خارجی-یک-پروژه-است

شماری از اعضای شورای ولایتی هلمند مدعی اند که نیروهای خارجی پروژه یک هزار ساعته را که علیه طالبان در این ولایت راه اندازی کردند، یک پروژه بود.

به گزارش افغان نیوز: بشیر احمد شاکر عضو شورای ولایتی هلمند با تایید این مطلب تصریح نمود که نیروهای آمریکایی برای سرکوب طالبان و به منظور آمدن صلح در افغانستان، عملیات هوایی را به شکل پروژه ای پیش می برند.

آقای شاکر افزود که پروژه ای یک هزار ساعته نیروهای آمریکایی علیه طالبان که حدود ۴۳ روز را در برمی گیرد، نتیجه بخش بوده و طالبان به خوبی سرکوب شده بودند.

این عضو شورای ولایتی هلمند تاکید می کند؛ در زمان اجرای عملیات هوایی نیروهای خارجی، طالبان قدرت و توانایی مقابله با نیروهای داخلی را نداشتند و نمی توانستند عملیات شبانه و یا مسلحانه شان را بر پوسته ها و نیروهای امنیتی انجام دهند.

نماینده مردم هلمند در شورای ولایتی اظهار داشت که پروژه یک هزار ساعته نیروهای خارجی از یک هفته به این سو خاتمه یافته است و طالبان با استفاده از فرصت، عملیات و طرح ریزی های هراس افگنانه شان را از سر گرفته اند.

او با این که اطلاعاتی از چگونگی گرفتن پروژه عملیات هوایی خارجی ها بر طالبان در هلمند چیزی نمی گوید اما تاکید دارد که این طرح در سرکوبی هراس افگنان اثر بخش بوده است.

وی اضافه نمود که جنگ افغانستان در کل جنگ افغان ها نیست بلکه بیرونی ها این کشور را لابراتوار آمازیشات قدرت شان ساخته اند. به همین لحاظ نیروهای امنیتی داخلی نیز از جنگ خسته اند و تمامی دلایل پیوستن سربازان به صفوف نیرهای امنیتی، فقر و بیکاری می باشد.

آقای شاکر علاوه می کند که در افغانستان تنها می توان در صفوف نیرهای امنیتی بدون جنجال استخدام شد. یعنی اگر در سایر بست ها شامل شدن آسان می بود، هیچ کس تمایلی به پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی را نداشتند.

از سوی هم، اعطاالله افغان عضو دیگر شورای ولایتی هلمند با تایید این گفته ها می افزاید که مردم ولایت هلمند از جنگ خسته اند و خواستار اعلام آتش بس از سوی طالبان و حکومت هستند.

آقای افغان می گوید که ولسوالی های نادعلی، مارچه، گرشک، موسی قلعه، نوزاد و خانه شین از جمله ولسوالی های اند که پروژه  عملیات هوایی خارجی ها درآن عملی شده است.

این عضو شورای ولایتی هلمند افزود که عملیات هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی های تحت حاکمیت طالبان هنوز هم ادامه دارد اما از پروژه ای بودن این عملیات اطلاعی در دست نیست.

در همین حال عبدالمجید آخندزاده می گوید که مخالفان مسلح بر مناطق آسیب پذیر هلمند عملیات های گسترده ای را روی دست گرفته اند، درحالیکه در گذشته این قدرت را نداشتند.

آقای آخندزاده فعالیت ۵۰ درصد مکاتب و اماکن خدمات عامه را برای مردم هلمند یک مشکل جدی دانسته تایید می کند که ریاست معارف هلمند در ولسوالی های تحت حاکمیت طالبان بر اساس تفاهمنامه با طالبان، نصاب درسی خود را در مکاتب تطبیق نموده اند.

این نماینده مردم هلمند در شورای ولایتی بر بی صلاحیتی ریاست معارف در ولایت های دوردست تاکید می کند و می گوید که دختران از صنف ۴ به بالا اجازه رفتن به مکتب را ندارند که این روند مشکل جدی محسوب می شود.

وی می گوید، با این که معاشات معلمان و کارمندان معارف از طرف وزارت معارف پرداخت می شود اما نصاب درسی مکاتب طبق قوانین طالبان اجرا می شود.

این درحالی است که با تماس های مکرر با سخنگوی وزارت دفاع ملی خواستیم از عملیات پروژه ای نیروهای خارجی معلومات بیشتر دریافت کنیم اما موفق نشدیم.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

سرکوب طالبان از سوی نیروهای خارجی یک پروژه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد