سفارت-آسترالیا-در-کابل-موقتاً-مسدود-می‌شود

وزارت خارجه‌ افغانستان اعلام نموده که دولت آسترالیا با توجه به شرایط امنیتی، سفارت خود در کابل را به‌گونه‌ی موقت مسدود می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز سه‌شنبه(4، جوزا) منتشر شده، آمده است که از این تصمیم آسترالیا آگاهی دارد و به آن احترام می‌گذارد.

وزارت خارجه در عین حال گفته است که از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه‌ی آسترالیا با مردم و دولت افغانستان در دو دهه‌ی گذشته قدردانی می‌کند.

در اعلامیه آمده است: «ما تجدید تعهد آستراليا را برای ادامه‌ی حمايت‌ها و مساعدت‌هايش به افغانستان به ديده‌ قدر نگريسته و تحقق اين تعهدات را در راستای مبارزه با تروریسم، استقرار صلح و ثبات و تداوم همکاری‌های استراتژیک میان دوکشور با اهميت می‌دانيم.»

وزارت خارجه‌ کشور ابراز امیدواری کرده که دولت آسترالیا این اقدام موقتی‌اش را به‌زودی مورد بازنگری قرار بدهد و حضور دایمی سفارت آن کشور در کابل مانند گذشته ادامه یابد.

براساس قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و چارچوب توافقات دو کشور، دولت افغانستان به تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و مصونیت کارکنان دیپلوماتیک کشورهای خارجی متعهد و مکلف است.

سفارت آسترالیا در کابل موقتاً مسدود می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد