سفارت-افغانستان-در-شهر-آتن-گشایش-یافت

سرپرست وزارت خارجه کشور از گشایش سفارت افغانستان در شهر آتن پایتخت یونان خبر داد و تاکید داشت که این اقدام جهت رفع مشکلات مهاجران افغان در یونان می باشد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه کشور امروز پنچ شنبه( 5 ثور) در برنامه "حسابدهی حکومت و ملت" گفت که افتتاح سفارت افغانستان در یونان به منظور بررسی مشکلات مهاجران مقیم این کشور است که از سالهای متمادی در مرزهای اروپا گیرمانده اند.

صلاح الدین ربانی می افزاید که افغانستان نمایندگی اش را جهت عرضه خدمات و تراکم مهاجران در یونان ایجاد کرده است تا بتوانند مشکلات این مهاجران را حل نماید.

از سوی هم، آقای ربانی مهاجرت و فرار جوانان از کشور را ناشی از ناامنی های موجود در افغانستان عنوان کرد و افزود که روزانه صدها تن از کشور خارج و به مرزهای کشورهای اروپای، پاکستان، ایران و ترکیه می رسند.

وی گفت: در ارتباط با حل مشکلات ناامنی نیز وزارت خارجه خواسته است سهم گیرد و رابطه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را با کشورهای منطقه ای و بین المللی روی میز گفتگو قرار دهد.

سرپرست وزارت خارجه در این زمینه از نشست کابل سه خبر داد و تصریح نمود که پس از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح قرار است این نشست نیز در رابطه به همین موضوع در کابل دایر گردد.

آقای صلاح الدین ربانی با این که در این بخش جرئیات نمی دهد اما به نظر می رسد نتیجه لوی جرگه مشورتی صلح نیز در این نشست به خوانش گرفته خواهد شد.

سفارت افغانستان در شهر آتن گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد